Contactinformatie
Veelgestelde vragen
Er zijn meerdere gebruikersrechten
Afhankelijk van uw kantoorrechten kunt u, als beheerder, gebruikersrechten toekennen aan uw collega’s. U kunt als beheerder aan een gebruiker dezelfde rechten toekennen als de rechten die u heeft. U kunt de gebruikersrechten van een collega wijzigen bij 'gebruikersbeheer'.
Welke gebruikersrechten zijn er voor het Aegon Intermediair Portaal en kan de beheerder deze veranderen?
Onderstaande rechten kunnen worden toegekend
- Beleggingsobjecten
- Betaalrekeningen
- Consumptief Krediet
- Elektronisch Geld
- Hypothecair Krediet
- Inkomensvezekering
- Pensioenverzekering
- Premiepensioenverderingen
- Schadeverzekeringen particulier
- Schadeverzekeringen zakelijk
- Spaarrekeningen
- Vermogen
- Zorgverzekeringen
- Klantbeeld
- Financieel Rekening Courant
- Hersteladvies
- Advieskansen
Gebruikersrechten aanpassen
De AIP-beheerder van het adviseurskantoor kan de gebruikersrechten op AIP aanpassen. Binnen onderstaande handleiding worden de volgende onderwerpen beschreven:
- Hoe te achterhalen wie uw AIP-beheerder is
- Hoe de AIP-beheerder de rechten kan aanpassen
- Welke rechten we kennen op AIP
Meer informatie vind je in de Handleiding AIP Gebruikersbeheer
Alleen de beheerder van een kantoor kan dit aanvragen. De beheerder kiest bij het tabblad hypotheek voor 'Portefeuille inzicht'. Voor een Leven-product kunt de portefeuillegegevens downloaden onder tabblad Leven.
Via het Aegon Intermediair Portaal kunt u ook financiële documenten, debiteuren beheer en rekening-courant overzichten downloaden
In AIP klikt u hiervoor op 'Algemeen'. Hier staat aan de rechterkant 'Kantoor'. Onder deze optie staan de volgende opties waar u op kunt klikken: 'Financiële Documenten', 'Debiteurenbeheer' en 'Rekening courant'.
De beheerder kan u de juiste rechten toewijzen. Wie de beheerder is binnen uw organisatie vraagt u intern na. Indien u een account voor het Aegon Intermediair Portaal heeft, vindt u de beheerder van uw organisatie via 'Mijn Account' in het Aegon Intermediair Portaal.
Dit formulier vindt u via Intermediair wijzigen. U uploadt bij dit formulier een schriftelijke, ondertekende verklaring van de verzekeringnemer.
Wilt u nog andere wijzigingen doorgeven?
Vergeet dan niet deze wijzigingen via 'Muteren' door te voeren onder het betreffende polisnummer.
Contactinformatie
Telefoon
We helpen je zo snel mogelijkContact FS
Contactgegevens Financial ServicesBezoek- en postadres
Adressen Aegon Den Haag en LeeuwardenMelden incident
Reactie binnen 3 werkdagenMelden klacht
Reactie binnen 10 werkdagenMelden overlijden
Reactie binnen 5 minutenContact FS
Credit management Hypotheken
Telefoon: 085 225 10 67 E-mail: hulpbijgeldzorgen@aegon.nl
Credit Management Consument & Vorderingen
Complexe vorderingen (onterecht/teveel uitbetaald bedrag terugvorderen): Telefoon: 058 244 3168 E-mail: terugbetalen@aegon.nl
Leven, Schade Particulier en Polissen
Telefoon: 058 244 3843 E-mail: betalingen@aegon.nl
Payment
(Vragen over polissen met credit saldo of zonder achterstand of algemene betalingsvragen) Telefoon: 058 244 6861 E-mail: fsgz@aegon.nl
Tussenpersoon administratie
Telefoon: 058 244 6861 E-mai: fstp@aegon.nl
Accountmanager
Geen accountmanager beschikbaar.
Bezoek- en postadres
Aegon Den Haag
Aegonplein 50
2591 TV Den Haag
Telefoon: (070) 344 32 10
Postbus 202
2501 CE Den Haag
Aegon Leeuwarden
Snekerkade 1
8911 AA Leeuwarden
Telefoon: (058) 244 32 10
Postbus 23000
8900 MA Leeuwarden
Melden overlijden
Aegon Nabestaandendesk
Bereikbaarheid: Alle werkdagen van 8:30 tot 17.30. De medewerkers van de Nabestaandendesk helpen u graag verder. Wij streven ernaar dat u zo snel mogelijk een medewerker spreekt die u helpt bij het melden van een overlijden.
Telefoon
Aegon Den Haag
(070) 344 32 10
Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17.30 uur
Aegon Leeuwarden
Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17.30 uur
Supportdesk Intermediair Portal: voor technische ondersteuning
Bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur
Veelgestelde vragen
Ga naar 'Hypotheken in aanvraag' op de Hypothekenstartpagina. U ziet nu alle lopende aanvragen van uw kantoor. Op dossierniveau ziet u onder anderen wanneer het dossier wordt beoordeeld en of we misschien op een actie van u wachten. Goed om te weten: om klantgegevens in te kunnen zien logt u eerst in.
Ook het aanvragen van een wijziging doet u gemakkelijk zelf
Hulp nodig? We hebben een handleiding voor u gemaakt met alle functionaliteiten van ons Portaal. Deze kunt u downloaden op deze pagina: Handleidingen
Zoek uw klant op hypotheeknummer of klantnaam. Na het selecteren van de juiste klant, komt u in het klantbeeld. Hier ziet u alle gegevens die ook voor de klant in Mijn Aegon inzichtelijk zijn. Zoals welke rentepercentages gelden en welke tariefklasse bijvoorbeeld.
Status van een lopende aanvraag bekijken
Onder 'Hypotheken in aanvraag' of 'Hypotheken in beheer' kunt u de status van uw aanvraag volgen. Hier ziet u gelijk voor welke aanvragen wij een actie van u nodig hebben.
Ook het aanvragen van een wijziging doet u hier gemakkelijk zelf
Hulp nodig? We hebben een handleiding voor u gemaakt met alle functionaliteiten van ons Portaal. Deze kunt u downloaden op deze pagina: Handleidingen
Advieskansen
Op de Hypotheekstartpagina vindt u ook de optie 'Advieskansen'. Zo kunt u gemakkelijk bepalen of uw klant advies nodig heeft. We bieden op dit moment 4 advieskansen aan:
- Renteherziening: hier vindt u alle contracten die binnen nu en 3 maanden van ons een rentevoorstel krijgen;
- Aflossingsvrij: hier ziet u alle klanten waarbij een groot deel van de pro-resto aflossingsvrij is;
- Verlagen tariefklasse: hier vindt u alle contracten die door een verouderde woningwaarde mogelijk in aanmerking komen voor een lagere tariefklasse. Dit zijn contracten waar de woningwaarde langer dan 5 jaar geleden voor het laatst is bijgewerkt;
- Einddatum leningdeel: hier ziet u alle klanten waarvan de einddatum van het leningdeel binnen één jaar is en de productvorm geen annuïteitenhypotheek, lineaire hypotheek of overbruggingslening is.
Onder NHG normen is het daarnaast verplicht om nog een BKR te doen op het moment van bindend aanbod (of binnen 3 dagen).
Wij vragen een buitenlandse krediettoetsing aan in België, Duitsland, Italië en Oostenrijk zodra het dossier compleet is
Heeft uw klant een van deze nationaliteiten, of is hij momenteel woonachtig in één van deze landen? Dan vragen we ook daar een toets aan. De informatie is meestal na 1 dag teruggekoppeld. De Italiaanse toets duurt vaak langer.
De volgende kredietsoorten zijn voor ons niet acceptabel:
- Hypothecair krediet eigen woning met achterstand en/of bijzonderheden (HY)
- Schuldregeling (SR)
- Saneringskrediet (SK)
- Schuldhulp (SH)
- Overige financiële verplichtingen (RO)
- Zakelijke overige financiële verplichtingen (ZO
Achterstandscoderingen in het BKR
- A of A1: niet toegestaan, tenzij sprake is van een herstelcode (H) of de lening is afgelost. Of als de desbetreffende geldgever verklaart dat de achterstanden zijn ingelopen of de lening is afgelost. Een achterstandscodering op een RN of RH is niet toegestaan, ook niet onder de hiervoor genoemde voorwaarden. Dit geldt overigens ook voor een HY (zie ook hierboven bij kredietsoorten die Aegon sowieso niet accepteert);
- 2: niet toegestaan;
- 3: niet toegestaan, tenzij sprake is van een RN-3 registratie. Hierbij geldt dat de registratie een praktisch laatste aflosdatum (PLA) in het BKR moet hebben en de registratiedatum van de bijzonderheidscode 3 en de PLA gelijk zijn. Daarnaast moet uit een schriftelijke verklaring van NHG blijken dat de bijzonderheidscode is ontstaan doordat sprake is van een afboeking tegen finale kwijting door NHG;
- 4: niet toegestaan;
- 5: niet toegestaan.
Goed om te weten: Achterstandscoderingen blijven tot 5 jaar na herstelmelding zichtbaar bij het BKR. Een achterstand registratie op een hypothecair krediet (HY) of krediet overige onroerende zaken (HO) accepteren wij nooit, ook niet als deze aan één van bovenstaande voorwaarden voldoet! Wij accepteren de aanvraag ook niet wanneer uit de werkgeversverklaring blijkt dat er sprake is van loonbeslag.
Een taxatie van de woning is altijd verplicht, met als enige uitzondering nieuwbouw. Wij accepteren 2 soorten taxaties om de woningwaarde aan te tonen:
- Gevalideerd taxatierapport;
- Calcasa Desktop Taxatie.
Voorwaarden gevalideerd taxatierapport
De waardepeildatum van een gevalideerd taxatierapport mag op datum bindend aanbod niet ouder is dan 6 maanden. Het rapport moet uitgebracht zijn door tussenkomt van een door de Stichting Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT) gecertificeerd validatie-instituut. Als de marktwaarde voor verbouwing van de woning al voldoende is voor het verstrekken van de lening, dan is het niet nodig de verbouwingskosten te specificeren in een taxatierapport.
Voorwaarden Calcasa Desktop Taxatie
Er kan gebruik gemaakt worden van een Calcasa Desktop Taxatie als:
- De totale lening (inclusief de aangevraagde lening) lager is dan 90% van de marktwaarde én er sprake is van:
- aankoop van een bestaande woning; of
- oversluiting van de bestaande lening(en) voor de eigen woning; of
- afsluiten van een overbruggingskrediet; of
- verhogen van een bestaande Aegon Hypotheek; of
- wijzigen van een bestaande Aegon Hypotheek.
- Het bedrag van de aangevraagde lening (exclusief overbrugging) is niet meer dan € 950.000,-.
- De minimale betrouwbaarheidsscore van de Calcasa Desktop Taxatie is 5.
- De Calcasa Desktop Taxatie moet voor een financiering bij Aegon zijn opgesteld.
- aankoop van een nieuwbouwwoning;
- aanvragen waarbij een marktwaarde na verbouw nodig is;
- afkoop erfpachtcanon;
- als uit de Calcasa blijkt dat er sprake is van een hoog risico op funderingsschade en/of er is een (indicatief) bedrag voor herstel mogelijke funderingsschade opgenomen;
- in alle gevallen van een verkoop met een (dreigend) verlies waarbij de opbrengst van de woning onvoldoende is om daaruit de vorderingen uit hoofde van de lening te voldoen.
Wij behouden ons bij een hypotheekaanvraag het recht om een gevalideerd taxatierapport op te vragen
Contactinformatie
Telefoon
Reactie binnen 5 minutenFinancial Services
Neem contact op met FSVirtuele assistent
Stel een vraagTelefoon
Neem alleen bij spoed telefonisch contact met ons op.
Hypotheken Acceptatie:
Hypotheken Beheer:
Bereikbaarheid: alle werkdagen van 8:30 tot 17:30. De medewerkers van de Servicedesk Hypotheken helpen u graag verder. Helaas kan onze wachttijd oplopen tot meer dan 5 minuten. Wilt u niet zo lang wachten? Stel uw vraag dan via de chat of aan onze virtuele assistent. Hiervoor moet u eerst inloggen.
Menu keuze
|
Afdeling
|
---|---|
Optie 1 |
Adviseur of notaris |
Optie 2 |
Consument |
Financial Services
Behandelt:
- Vragen over betaalachterstanden hypotheek en verpande levensverzekering (ook (elders) verpand)
- Vragen over betalingsregelingen
- Schuldsaneringsverzoeken over hypotheken
- Vragen over BKR meldingen
Telefoonnummer
|
E-mail
|
|
---|---|---|
Debiteuren Beheer |
085 225 10 67 |
Credit Management Bijzonder Beheer Hypotheken
Is de tweedelijns debiteurenbewaking van Hypotheken.
Behandelt:
- Verkopen van woningen, waarbij een restschuld ontstaat of waarbij er achterstand is
- Heeft contact met verzekeraar bij schade aan het onderpand (Bijzonder Beheer)
- Restitutie (terugbetaling) vragen over een hypotheek met achterstand.
Telefoonnummer
|
E-mail
|
|
---|---|---|
Bijzonder Beheer |
058 244 33 62 |
Vragen over praktijkfinancieringen en hypotheken met zakelijke onderpanden
Telefoonnummer
|
E-mail
|
|
---|---|---|
CM Zakelijk |
058 244 37 00 |
|
Arno Arnold |
058 244 37 85 |
|
Marco Ruig |
058 244 33 25 |
|
Gerben v/d Veen |
058 244 66 75 |
|
Accountmanager
Geen accountmanager beschikbaar.
Telefoon
Gemiddelde wachttijd 10 minutenMelden overlijden
Reactie binnen twee minutenAccountmanager
Geen accountmanager beschikbaar.
Telefoon
Algemeen telefoonnummer Schade verzekeringen:
Bereikbaarheid:alle werkdagen van 8:30 tot 17:30. De medewerkers van de Servicedesk Schade helpen u graag verder.
U heeft gemiddeld binnen 10 minuten een deskundige medewerker aan de telefoon.
Keuzemenu 1 Particuliere schadeverzekering
- Polisinformatie, mutatie en acceptatie
- Nieuwe schades en lopende schades
Veelgestelde vragen
Op www.aegon.nl/zakelijk kunt u rechtsbovenaan inloggen. Heeft u nog geen account van Mijn Aegon Zakelijk? Vraag dan een activatielink aan via supportdesk@aegon.nl. Vermeld daarbij uw klantnummer, e-mailadres en mobiele nummer. Achter inlog vindt u het pensioenreglement. Hierin leest u de exacte definitie van de franchise van de betreffende pensioenregeling.
Franchise op de website van het bedrijfstakpensioenfonds
Volgt de pensioenregeling een bedrijfstakpensioenfonds? Kijk dan op de website. De meeste pensioenfondsen tonen de nieuwe franchise rond de jaarwisseling.
Afdeling
|
Nummer
|
---|---|
Aegon DB Abonnement beheer |
|
Aegon Cappital offertes en service adviseur |
|
Direct Ingaand Pensioen |
|
DGA Beleggingspensioen (bestaande regeling) |
Accountmanager
Geen accountmanager beschikbaar.
Afdeling
|
E-mail
|
---|---|
Aegon DB Abonnement beheer |
|
Aegon Cappital offertes en service adviseur |
|
Direct Ingaand Pensioen |
aankooppensioen@aegon.nl |
DGA Beleggingspensioen (bestaande regeling) |
Postadres Pensioen
Aegon Levensverzekering B.V.
Postbus 16150
2500 BD Den Haag
Contactinformatie
Klantenteam Zelfstandig Ondernemer
Neem contact opKlantenteam Inkomen Collectief
Neem contact opVeelgestelde vragen
Hier komt u als volgt:
- Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'.
- Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld'
- Klik binnen de sectie 'Producten & contracten' bij het betreffende polisnummer op 'Inzien'.
- Algemene gegevens
- Verzekeringnemer
- Verzekerde
- Ingangs- en einddatum
- Dekking
- Premiegegevens
- Begunstigde
- Fondsverdeling
- Belegde waarde
- Voorbeeldkapitalen
- Garantiekapitaal
- Doelkapitaal
- Bijbehorende correspondentie
- Zoek de klant in het zoekscherm via naam, plaats of polisnummer en klik de betreffende klant aan. Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt. Dit is het 'Klantbeeld'.
- De kopie polis vindt u binnen de sectie 'Klant documenten'.
- Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'.
-
Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld'
-
Klik binnen de sectie 'Producten & contracten' bij het betreffende polisnummer op 'Inzien'.
In de jaarlijkse renseigneringsinformatie geven we ook informatie over de waarde van de beleggingsverzekering van uw klant en de eventueel aanwezige garantie.
Deze informatie is voor de klant ook digitaal
U kunt uw klant ook wijzen op de mogelijkheden van Mijn Aegon. Met Mijn Aegon kan uw klant zijn levensverzekeringen, spaar- en beleggingsrekeningen en zijn Aegon hypotheek online inzien.
Verlengen of een extra storting doen is echter niet altijd rendabel. De kosten die uw klant maakt voor zijn extra inleg kan hij waarschijnlijk niet meer terugverdienen.
Alle polisgegevens vindt u als volgt:
- Zoek de klant in het zoekscherm door met behulp van naam, plaats of polisnummer en klik op de 'klant'. Het detailscherm van de desbetreffende klant verschijnt, dit is het 'Klantbeeld'
- Klik binnen de sectie “Producten & contracten” bij het betreffende polisnummer op “Muteren”
- Vul het mutatieformulier in en voeg eventuele documenten toe.
Na inloggen vindt u hier de AIP handleiding voor Leven: Handleidingen Leven
Telefoon
Reactie binnen 1 minuutContact FS
Voor al uw vragen over Financial ServicesMelding overlijden
Reactie binnen 2 minutenAlgemeen telefoonnummer Levensverzekeringen:
Bereikbaarheid alle werkdagen:
- van 8.30 tot 17.30 uur
Is er na 4 minuten nog geen medewerker beschikbaar? Spreek dan onze voicemail in. Als u voor 17:00 uur onze voicemail inspreekt bellen wij u dezelfde dag terug. Ook is het mogelijk om met een medewerker te chatten. Log dan in op dit Aegon Intermediair Portaal.
Credit Management Consument & Vorderingen
Behandeling fee nota's, betalingsachterstanden en complexe vorderingen: Telefoon: 058 244 3843 E-mail: betalingen@aegon.nl
Payroll
Behandeling navorderingen en uitbetalingen van pensioen- en lijfrenteuitkeringen Telefoon: 058 244 6867 E-mail: fsexcasso@aegon.nl
Tussenpersoon administratie
Behandeling alle wijzigingen op tussenpersoon- en portefeulleniveau
Telefoon: 058 244 6861 E-mail: fstp@aegon.nl
Account manager
Geen account manager beschikbaar.
Telefoon
Collectieve Inkomensverzekeringen voor Werkgevers en werknemers: Voor vragen van adviseurs over de naverrekening, het werkgeversportaal, en vragen over het Aegon Gezond Werkplan, Ziekteverzuim en WIA: 070 344 5223 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur)
Individuele Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen: Voor vragen van adviseurs voor Zelfstandig ondernemers over de AOV: 070 344 5218 (ma t/m vr 8.30 uur – 17.30 uur).
Accountmanager
Geen accountmanager beschikbaar.