Uw klant heeft autoschade

Online schade melden Voertuigen

Image
Auto in de garage

Op deze pagina vindt u de meest voorkomende autoschades. Dit kunnen schades zijn met een personenauto maar ook een kampeerauto, motorrijwiel of ander voertuig. Kies de situatie die van toepassing is op uw klant en wij leggen uit hoe eenvoudig en gemakkelijk u via het Aegon Intermediair Portal (AIP) de schade hiervoor kan melden.

Welke situatie is van toepassing?

Aanrijding

Uw klant is betrokken bij een aanrijding. Ga na of er gewonden zijn en of er een tegenpartij betrokken is bij de schade. 

Meer informatie

Diefstal

Of uw klant verzekerd is tegen diefstal van het voertuig is afhankelijk van de dekking. Controleer de polis. 

Meer informatie

Inbraak

Of uw klant verzekerd is voor inbraakschade is afhankelijk van de dekking. 

Meer informatie

Ruit

Het is goed om te weten welke verzekering uw klant heeft afgesloten. Zo weet u door wie de schade herstelt moet worden. 

Meer informatie

Andere schades

Of uw klant verzekerd is voor schade door bijvoorbeeld storm, brand, kortsluiting of joyriding is afhankelijk van de dekking. Controleer altijd de polis. 

Meer informatie

Dringend hulp nodig?

Voor hulp bij noodgevallen in Nederland of in het buitenland zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via (088) 344 00 00.

Directe schadeafhandeling

Als uw klant schade heeft en de tegenpartij is hiervoor aansprakelijk, zullen wij namens de klant de tegenpartij aansprakelijk stellen en de schade verhalen. Dit houdt in dat de klant - ook met alleen een WA-verzekering - de schade aan de auto door ons kan laten afhandelen. Dit doen wij volgens de Directe Schadeafhandeling. Dit is de methode die de meeste verzekeraars volgen als uw klant geen Uitgebreide Cascodekking (Allrisk) heeft. Wil de klant liever zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen, dan kan dat natuurlijk ook.