Schade melden Particulier

Snel en eenvoudig schade melden? Regel het online. U kunt de schade van uw klant eenvoudig invoeren en alle belangrijke documenten toevoegen. Ongeacht of uw klant een Aegon Autoverzekering of een Aegon Woon- en VrijeTijd pakket heeft.

Direct online schade melden
Image
schade melden bij adviseur

Online schade melden: eenvoudig, compleet en snel!

De voordelen van online schade melden op een rij:

  • Schades worden vaak direct uitbetaald
  • Snel en eenvoudig online invoeren
  • Eenvoudig alle belangrijke en benodigde documenten toevoegen
  • Altijd en overal inzicht in de status van de schadeclaim
  • Binnen 24 uur weet u waar u aan toe bent

Online schade melden. Hoe werkt dat?

Online schade melden is heel eenvoudig. Niet voor niets wordt ruim 60% van alle schademeldingen online verwerkt. U kunt na inloggen op AIP in drie eenvoudige stappen de schade melden:

Stap 1. Klik op onderstaande button en log in op AIP
Stap 2. Selecteer de juiste relatie
Stap 3. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden 

Wilt uw klant een beroep doen op zijn rechtsbijstandverzekering? U meldt de zaak aan bij ARAG door telefonisch contact met ze op te nemen: (033) 43 42 200. ARAG is bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.

Onderaan deze pagina vindt u veelgestelde vragen over online schade melden.

Direct schade melden op AIP
Image
Schadehersteller

Schade melden voor uw klant

Selecteer het type verzekering en vervolgens de situatie die van toepassing is op uw klant. U wordt verwezen naar een informatiepagina waarin de juiste oplossing staat vermeld en wij u informeren wat er gebeurt voor en na de schademelding. 

 

Directe Schadeafhandeling

Als uw klant schade heeft en de tegenpartij is hiervoor aansprakelijk, zullen wij namens de klant de tegenpartij aansprakelijk stellen en de schade verhalen. Dit houdt in dat de klant - ook met alleen een WA-verzekering - de schade aan de auto door ons kan laten afhandelen. Dit doen wij volgens de Directe Schadeafhandeling. Dit is de methode die de meeste verzekeraars volgen als uw klant geen Uitgebreide Cascodekking (Allrisk) heeft. Wil de klant liever zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen, dan kan dat natuurlijk ook.

Alle benodigde documenten voor een schadeafhandeling op een rij

Weet u niet helemaal zeker welke documenten nodig zijn voor de schadeafhandeling?  Hier vindt u per verzekering en per type schade welke documenten moeten worden aangeleverd. Meer informatie over het digitaal aanleveren van documenten vindt u op deze pagina.

Download documentenoverzicht

Heeft uw klant direct hulp nodig?

Voor hulp bij noodgevallen in Nederland of in het buitenland zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via (088) 344 00 00. 

Aegon Schade Service

Aegon heeft een eigen netwerk van schadeherstelbedrijven. Dit is een landelijk netwerk voor autoschade, schade aan woning of inboedel én schade aan audiovisuele apparatuur. Bij elkaar telt het netwerk van schadeherstelbedrijven honderden bedrijven om de schade vakkundig te herstellen. 

Nomot is erkend partner van Aegon Schade Service

Voor inboedel- en opstalverzekeringen werkt Aegon exclusief samen met Nomot. Nomot is erkend partner van Aegon Schade Service en biedt uw klant herstel van zowel inboedel- als opstalschade. Bekijk onderstaande video's over schadeherstel. De speciale reparatiemethodes in combinatie met geduld en vakmanschap zorgen voor verbluffende resultaten. Nomot staat garant voor een totaaloplossing!

Schadeherstel aanrechtbladen

Schadeherstel kozijnen

Schadeherstel houten meubelen

Veelgestelde vragen

Is het herstelbedrag niet bekend? Vul dan 0 euro in.

Wilt u het Aegon herstelnetwerk inschakelen? Noteer dit dan in de toelichting. Wij zetten de opdracht (op werkdagen) binnen 24 uur uit. U ontvangt direct bericht.

Heeft uw klant schade aan telefoon, tablet of laptop? Wij schakelen automatisch een hersteller in. 

Wilt u een mail met bijlagen uploaden? Dat kan. Het is niet meer nodig om alle bijlagen los op te slaan. Wanneer u de mail met bijlagen uploadt, dan kunnen wij de bestanden inzien.

Wilt u documenten later toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u op ‘Toevoegen communicatie met bijlage(n)’, te vinden onder de 5 blokken met informatie over de claim.