Informatiepagina schade Voertuig Andere Schades

Er is schade aan het voertuig van de klant

Of uw klant verzekerd is voor schade door bv. storm, brand, kortsluiting of joyriding is afhankelijk van de dekking. Controleer daarom altijd goed de polis en controleer ook of een eigen risico van toepassing is. 

Goed om te weten:

  • Aegon kan de klant om meer details van de schade vragen.
  • Heeft de klant een Aegon Autoverzekering met een WA-Extra-, Allrisk Basis- of Compleetdekking? Dan is de klant verplicht om contact op te nemen met een schadehersteller die is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon. Alleen dan is de schade gedekt.
  • Heeft de klant een Aegon Auto op Maat verzekering met de rubriek “Vrijheid”? Dan wordt het eigen risico verminderd met € 150,- als de schade is gerepareerd door een hersteller aangesloten bij Aegon Schade Service.
  • Heeft de klant een Aegon Autoverzekering met een WA-Extra of Allrisk Compleetdekking? Dan is het eigen risico € 500,- als de schade is gerepareerd door een hersteller die niet is aangesloten bij Aegon Schade Service.
  • Heeft de klant een Auto op Maat verzekering met de rubriek “Voordeel”? Dan wordt het op het polisblad vermelde eigen risico verhoogd met € 500,- als de schade niet is gerepareerd door een hersteller die niet is aangesloten bij Aegon Schade Service.

Wat is de situatie?

De autoschade is hersteld. Er zijn twee mogelijkheden.

De schade is hersteld door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

Is de autoschade gerepareerd via een aangesloten hersteller, dan meldt de hersteller van Aegon Schade Service de schade aan het voertuig bij ons. Voeg het volgende document toe aan de online schademelding:

  • het ingevulde Europees schadeformulier

De schade is hersteld door een andere schadehersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • een ingevuld Europees schadeformulier
  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)

Voor het repareren van de autoschade zijn er twee mogelijkheden:

Schadereparatie door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

De bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller bekijkt de schade, waarna de klant besluit of hij/zij de schade laat repareren. Laat de klant de schade repareren, dan meldt de hersteller van Aegon Schade Service de schade bij Aegon: u (en de klant) hoeft dat niet te doen! Lees de voordelen van Aegon Schade Service.

Voeg het volgende document toe aan de online schademelding:

  • het ingevulde Europees schadeformulier

Schadereparatie door een andere hersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • een ingevuld Europees schadeformulier
  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.