Informatiepagina Schade Voertuig Ruit

Er is ruitschade aan het voertuig van de klant

Of uw klant verzekerd is voor ruitschade is afhankelijk van de dekking. Controleer daarom altijd goed de polis en controleer of er een eigen risico van toepassing is. U leest hierover meer in de polisvoorwaarden.

Goed om te weten:

  • Heeft de klant een Aegon Autoverzekering met een Allrisk Royaaldekking of een Auto op Maat Vrijheid verzekering, dan is herstel via Aegon Schade Service niet verplicht.
  • Heeft de klant géén Aegon Autoverzekering met een Allrisk Royaaldekking of Auto op Maat Vrijheid verzekering? Dan is de klant verplicht om contact op te nemen met een schadehersteller die is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon. Alleen dan is de schade gedekt.

Bij de volgende dekkingen is de klant niet verzekerd voor ruitschade:

  • Bij WA is er geen dekking voor de ruitschade.

Wat is de situatie?

De ruitschade aan het voertuig is hersteld. Er zijn twee mogelijkheden.

De schade is hersteld door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

Is de schade gerepareerd via een aangesloten hersteller, dan meldt de hersteller van Aegon Schade Service de schade aan het voertuig bij ons: u (en de klant) hoeft de schade niet bij ons te melden!

De schade is hersteld door een andere schadehersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto's van de schade (dichtbij en veraf)

De ruitschade aan het voertuig is nog niet hersteld. Er zijn twee mogelijkheden.

Schadereparatie door een bij Aegon Schade Service aangesloten hersteller

Is de ruitschade nog niet hersteld? Uw klant kan dan contact opnemen met een bij Aegon Schade Service aangesloten schadehersteller. Op vertoon van het Internationaal verzekeringsbewijs (de groene kaart) kan de klant de ruitschade laten herstellen.

Het melden van de schade bij Aegon is niet nodig. Dit doet de schadehersteller.

Schadereparatie door een andere hersteller

Als de schade is hersteld door een schadehersteller die niet is aangesloten bij het herstelnetwerk van Aegon, meldt u de schade online voor uw klant. Voeg dan de volgende documenten toe aan de online schademelding:

  • de factuur van het herstelbedrijf
  • foto's van de schade (dichtbij en veraf)

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.