DIP-tip 4: Vraag of je klant ooit gescheiden is
Sommige klanten geven hun scheiding niet door aan hun adviseur of verzekeraar. Dat kan vervelende gevolgen hebben. Zeker bij de aanvraag van een direct ingaand pensioen.

De ex-partner heeft vaak recht op een deel van het pensioen
Adviseer je je klant over een direct ingaand pensioen? Vergeet dan niet om te vragen of je klant ooit gescheiden is. De ex-partner heeft namelijk vaak recht op een deel van het opgebouwde pensioen. Als dit bij ons bekend is, kunnen we jou en je klant snel van de juiste offerte voorzien.
Niet melden van een scheiding leidt vaak tot vertraging
Vaak wordt pas later in het proces duidelijk dat de klant ooit gescheiden is. Dan moeten we helaas weer van voren af aan beginnen. Vaak met de nodige vertraging en irritatie tot gevolg. Verstandig dus om deze vraag standaard op te nemen in je inventarisatie.
Zo werkt het bij klanten met een pensioenkapitaal buiten Aegon
Koopt een gescheiden klant een direct ingaand pensioen bij Aegon? En is het pensioenkapitaal, of een deel daarvan, buiten Aegon opgebouwd? Via het PSK-formulier laten verzekeraars aan elkaar weten dat er sprake is van een scheiding. Daar staat ook op wie de begunstigde is van het partnerpensioen. En of er sprake is van verevening.
Heb je vragen? De DIP-desk staat voor je klaar!
Meer weten over het melden van een scheiding? Of heb je een voorstel op maat nodig voor je klant? Onze medewerkers van de DIP-desk staan voor je klaar. Zij zijn de specialisten waarmee je snel kunt schakelen en sparren. Maak hier kennis met de DIP-desk.