Vanuit Rolls makkelijk je Aegon AOV offerte omzetten in een aanvraag

Het was een grote wens van adviseurs: maak het aanvragen van de Aegon AOV vanuit Rolls makkelijker. En dat is gelukt! Een offerte maken via Rolls kon al. Maar daarvan een aanvraag maken, was omslachtig. Nu niet meer! De gegevens die je in Rolls hebt gezet nemen we namelijk over in het Aegon Intermediair Portaal. Van daaruit kan je de aanvraag nu indienen zonder dubbel werk te doen. Wel zo makkelijk.

 

De offertegegevens hoef je maar 1 keer in te vullen

In het verleden vulde je de offertegegevens in bij Rolls en kreeg je een premie voor de Aegon AOV. Daarna moest je dezelfde gegevens opnieuw in het Aegon Intermediair Portaal invullen om een aanvraag te doen. Dat hoeft dus niet meer. Als je bij Rolls een offerte maakt, krijg je een id-nummer. Met dit id-nummer vind je eenvoudig de offerte in het Aegon Intermediair Portaal terug onder ‘Opgeslagen werk’. Alle gegevens die je in Rolls hebt gezet staan al in deze voorlopige offerte. Je kunt hier vervolgens gelijk een aanvraag van maken.

Aanvragen via Aegon Intermediair Portal levert veel voordeel op

We hebben het Aegon Intermediair Portal de laatste tijd flink verbeterd. En dat levert jou en je klant een aantal belangrijke voordelen op. We zetten ze hieronder even op een rijtje.

Medisch traject start automatisch

Stuur je een aanvraag in via het Aegon Intermediair Portaal? Dan start het medisch traject automatisch. Meestal op dezelfde werkdag. En anders op de werkdag erna vroeg in de ochtend. Zo weet je precies wanneer je klant iets kan verwachten.

Je hoort van ons welke inkomensgegevens we nodig hebben

Bij het invullen van de aanvraag kun je nog geen documenten toevoegen. Je krijgt na het insturen een mail met een link naar de juiste plek in het Aegon Intermediair Portaal. Daar kun je de documenten over inkomensgegevens veilig uploaden. Deze mail ontvang je meestal dezelfde werkdag, of uiterlijk een werkdag later. Het mailen van documenten is daardoor niet meer nodig. Dat ontraden we sowieso, omdat het vaak om persoonsgevoelige informatie gaat. En de privacy van je klant staat natuurlijk voorop.

Uploaden zorgt voor een sneller en betrouwbaarder aanvraagproces

De documenten die je uploadt komen gelijk in het juiste dossier terecht. Dat maakt niet alleen het aanvraagproces sneller. Problemen met eventueel zoekgeraakte mails zijn verleden tijd. Of wat dacht je van mails met ‘zware’ bestanden die daardoor niet aankwamen? Terwijl jij dacht dat ze keurig verstuurd waren, kwam bij ons niets binnen. Met soms verwarring en irritatie tot gevolgd. Dat gebeurt nu niet meer. Je kunt bestanden uploaden tot 10 MB per stuk. En is een bestand te groot? Dan krijg je daar bericht van zodat je actie kan ondernemen. Zo verdwijnt informatie niet meer in een ‘zwart gat’.

Snelle reactie via de chat of telefoon

Soms kom je er niet uit met je offerte of aanvraag. Dan is het belangrijk om snel te kunnen schakelen. Dat kan bij Aegon op verschillende manieren: Via de chat binnen het Aegon Intermediair Portaal of telefonisch. In beide gevallen krijg je meteen reactie en kun je verder.

Goed om te weten: Het wijzigen van de Aegon AOV kan online

Je kunt ook wijzigingen voor een Aegon AOV online aanvragen. Dat gaat eenvoudig via het Aegon Intermediair Portaal (AIP). En door de uploadfunctie is dat een stuk veiliger dan mailen. Je kunt de volgende wijzigingen online aanvragen: dekking wijzigen, optierecht uitvoeren, adreswijziging, intermediair wijzigen en verzekering opzeggen. Meer informatie hierover vind je op het Aegon Intermediair Portaal.

Ons klantenteam AOV staat voor je klaar

Meer weten over het online aanvragen? Of wil je meer informatie over onze AOV? Neem gerust contact op met ons klantenteam Zelfstandig Ondernemer. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee je snel schakelt en spart.