Met één druk op de knop zet je een offerte om in een aanvraag
We hebben het Aegon Intermediair Portaal verder verbeterd. Waarom? Meerdere adviseurs lieten weten dat het onduidelijk was hoe je een opgeslagen offerte omzet in een aanvraag. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je de offerte nu opzoekt via ‘opgeslagen werk’, kun je er gelijk een aanvraag van maken. Wel zo makkelijk!
Makkelijk van offerte tot aanvraag
Verschillende adviseurs lieten weten dat het niet duidelijk was hoe je een opgeslagen offerte omzet in een aanvraag. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je de offerte nu terugvindt via “opgeslagen werk”, zie je gelijk de mogelijkheid om er een aanvraag van te maken.
Je hoort van ons of we een document nodig hebben
Bij het invullen van de aanvraag kun je nog geen documenten toevoegen. Na de eerste beoordeling laten we weten welke documenten nodig zijn. Je krijgt dan een mail met een link naar de juiste plek in het Aegon Intermediair Portaal. Daar kun je het document veilig uploaden. Het mailen van documenten is daardoor niet meer nodig. Dat ontraden we sowieso, omdat het vaak om persoonsgevoelige informatie gaat. En de privacy van je klant staat natuurlijk voorop.
Een sneller en betrouwbaarder aanvraagproces
De documenten die je uploadt komen gelijk in het juiste dossier terecht. Dat maakt niet alleen het aanvraagproces sneller. Problemen met eventueel zoekgeraakte mails zijn verleden tijd. Of wat dacht je van mails met ‘zware’ bestanden die daardoor niet aankwamen? Terwijl jij dacht dat ze keurig verstuurd waren, kwam bij ons niets binnen. Met soms verwarring en irritatie tot gevolgd. Dat gebeurt nu niet meer. Je kunt bestanden uploaden tot 10 MB per stuk. En is een bestand te groot? Dan krijg je daar bericht van zodat je actie kan ondernemen. Zo verdwijnt informatie niet meer in een ‘zwart gat’.
Medisch traject start automatisch
Stuur je een aanvraag in via het Aegon Intermediair Portaal? Dan start het medisch traject automatisch. Meestal op dezelfde werkdag. En anders op de werkdag erna vroeg in de ochtend. Zo weet je precies wanneer je klant iets kan verwachten.
Zo snel kan het gaan!
Een praktijkvoorbeeld: Een adviseur stuurde vanochtend om 6:58 de aanvraag in. Hij kreeg deze middag al een ontvangstbevestiging en het verzoek om aanvullende informatie aan te leveren. De klant heeft vandaag gelijk de gezondheidsverklaring ingevuld. De aanvraag is vandaag nog doorgezet naar het Medisch Advies Centrum voor de beoordeling.
Een bestaande Aegon AOV wijzig je ook online
Dit gaat ook heel eenvoudig via het Aegon Intermediair Portaal (AIP). En door de uploadfunctie is dat een stuk veiliger dan mailen. Om welke wijzigingen gaat het? Dekking wijzigen, optierecht uitvoeren, adreswijziging, intermediair wijzigen en verzekering opzeggen. Je leest er meer over in het artikel ’Vraag wijzigingen voor de Aegon AOV zelf online aan in AIP’.
Ons klantenteam AOV staat voor je klaar
Meer weten over het online aanvragen? Of wil je meer informatie over onze AOV? Neem gerust contact op met ons klantenteam AOV. Zij zijn je vaste aanspreekpunt om snel te schakelen.