Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN

Met Mijn Aegon-account heb je alles bij de hand voor je Aegon-zaken. Bekijk bijvoorbeeld je hypotheekinformatie of je verzekeringen. En als je snel en eenvoudig een account wilt aanmaken, dan is iDIN de beste keuze.

Wat is iDIN?

iDIN is een service van Nederlandse banken waarmee je veilig en betrouwbaar kunt inloggen en identificeren bij overheidsinstanties, verzekeraars, banken en webwinkels. Het is een gemakkelijke en veilige manier om toegang te krijgen tot online diensten zonder je zorgen te maken over privacy en veiligheid.

Hoe maak ik een account aan en log ik in?

Hoe je een account aanmaakt en inlogt, maar ook wat je het best kunt doen als dat niet lukt: we hebben het allemaal op een rijtje gezet in deze video.  

Je account aanmaken via iDIN

  • 1
    Je logt eenmalig in via iDIN
    • - Wij ontvangen dan jouw naam, adres, geslacht en geboortedatum.
    • - Wij krijgen geen andere gegevens van jouw bank en hebben dus geen inzage in je bankgegevens en transacties. En jouw bank krijgt geen inzage in gegevens bij ons.

     

    Staat je bank niet in de lijst van iDIN?

    Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.

     

    Wil je gebruikmaken van een gezamenlijke rekening?

    Gebruik dan je eigen bankpas. Het kan zo zijn dat maar één van jullie een account kan aanmaken met iDIN als je samen een rekening hebt. Dat is meestal de hoofdrekeninghouder. Neem contact op met je bank als de gegevens van de hoofdrekeninghouder naar voren komen en je wil dit wijzigen, zodat jullie beiden een account via iDIN kunnen aanmaken.

  • 2
    We bevestigen je persoonlijke gegevens.

    Vervolgens zoeken we je gegevens op in onze systemen.

    • - Hebben we je herkend? Dan ga je meteen door naar stap 3.

     

    Heb je een adres in het buitenland?

    Woon je in het buitenland? Dan vragen we als extra controle om je woonplaats en je polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer op te geven.

  • 3
    Je kiest je gebruikersnaam en wachtwoord

    Een gebruikersnaam hoef je niet zelf te bedenken, dit is namelijk je e-mailadres. Kies wachtwoord en je kunt aan de slag!

Account aanmaken via iDIN niet mogelijk?

Niet alle banken maken gebruik van iDIN. Als jouw bank niet in de lijst staat of je heb een ander probleem met iDIN, dan kun je een account aanmaken door zelf je gegevens in te vullen. Als je klaar bent, sturen we binnen 3 werkdagen een activatiecode per post.

Account aanmaken via activatiecode

Loop je ergens anders tegenaan?

Heb je problemen met inloggen of kun je je jaaroverzicht niet vinden? Op de meeste vragen hebben we een antwoord.

Naar veelgestelde vragen

Chat met ons

Spreek je liever met een van onze medewerkers? Dan kun je met ons chatten. We zijn op werkdagen van 08:30 tot 17:30 bereikbaar en reageren binnen een minuut.

Chat met een medewerker
Image
Met de app uw pensioen altijd bij de hand

Download de Mijn Aegon-app

We hebben ook een app! Met de Mijn Aegon-app kun je je geldzaken makkelijk op je smartphone en tablet regelen. Waar en wanneer je maar wilt. Je kunt de app gebruiken nadat je een Mijn Aegon-account hebt aangemaakt.

Voorwaarden en meer over de Mijn Aegon-app
Usabilla Feedback