Mijn Aegon-account: problemen en oplossingen

Met Mijn Aegon heb je al je Aegonzaken onder één dak. Loop je bij het inloggen of aanmaken van een account tegen een probleem aan? De kans is groot dat we op deze pagina de oplossing hebben.

Hulp bij inloggen

Kan gebeuren! Ga naar Wachtwoord opnieuw instellen of Gebruikersnaam opvragen.
Lukt het niet? Het kan dan zijn dat je e-mailadres en/of mobiele nummer niet is bevestigd. Neem dan contact met ons op. Via de chat krijg je het snelst antwoord.
 

 
Dat klopt. Voor extra veiligheid sturen we bij het inloggen namelijk een code naar je mobiele nummer, maar dat gaat niet als we niet meer het juiste nummer hebben. Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen als je telefoonnummer is gewijzigd.

Rechtsboven op de website zie je Mijn Aegon staan. Via deze knop kun je op drie verschillende manieren inloggen: met iDIN, jouw e-mailadres en wachtwoord of via DigiD.

Goed om te weten: als je via DigiD inlogt, heb je alleen toegang tot je pensioenomgeving. Voor je andere producten, zoals je hypotheek, schadeproducten of jaaroverzicht, log je in met iDIN of je e-mailadres en wachtwoord.


Via iDIN
Als je inlogt via iDIN, dan hoef je niet meer jouw Mijn Aegon wachtwoord te onthouden. Bij wijzigingen hoef je bij het inloggen via iDIN niet nog eens 2FA te gebruiken.
Inloggen iDIN 

Kom je er niet uit? Op de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN vind je meer informatie o.a. met een uitlegvideo.


Met e-mailadres en wachtwoord
Als je inlogt met met jouw e-mailadres en wachtwoord, dan krijg je het verzoek om ‘extra controle’ aan te zetten als tweede factor (2FA). Dit heeft als doel om de inlog op Mijn Aegon extra te beveiligen.
Inloggen Mijn Aegon 

Via DigiD (alleen voor pensioendeelnemers)
Ben je pensioendeelnemer? Dan kun je ook met DigiD inloggen op Mijn Aegon. Als je andere producten wilt inzien, dan kun je apart inloggen.
Inloggen DigiD


 
Het is vervelend als je een probleem ervaart bij in het inloggen in je account
Loop onderstaande punten eens na voor een oplossing. 

Gek of wit scherm?
Een wit scherm na inloggen kan komen door programma's op je eigen apparaat. Bijvoorbeeld door verouderde browser of beveiligde software. Hieronder tips die je op weg kunnen helpen:

- Check je laatste browser-versie, mogelijk is deze verouderd. Lees hier hoe je een nieuwe versie installeert. Vaak verhelpt dit het probleem.
- Log eens in via een ándere browser. Soms lukt het hierdoor wel in Mijn Aegon te komen.
- Of log in via een ánder apparaat, bijvoorbeeld je smartphone. Krijg je, na het inloggen met de sms code, de Mijn Aegon omgeving wél te zien, dan weet je dat het aan je voorgaande apparaat ligt. 
- Probeer in te loggen wanneer je de verschillende software hebt uitgeschakeld. Goed om te weten: sommige software blijft, ook na het afsluiten, draaien op de achtergrond. Soms is hard uitzetten (via task manager) de enige optie. 
 
En verder:

- Controleer of er een blokkade op pop-ups zit. Je browser blokkeert dan het openen van je document. Dit pas je zelf aan in je pop-up instellingen boven in je scherm.
- Verwijder tijdelijke internetbestanden. Deze schoon je op door tegelijk de toetsen CTRL + Shift + Delete in te houden. Je krijgt een pop-up van je browser-instellingen. Hier kun je je browsergegevens wissen.
- Heb je misschien nét een nieuw product afgesloten? Dan duurt het 48 uur voordat dit product zichtbaar is. 

En als bovenstaande niet heeft geholpen
Dat is jammer. Vertel er ons dan meer hierover met dit formulier Zo achterhalen we wat er mis is. 

Als je bent ingelogd in Mijn Aegon, ga je naar 'Gegevens' en daarna naar 'Inloggegevens'. Daar kun je je wachtwoord meteen aanpassen.

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je je wachtwoord vergeet. Ga dan naar Wachtwoord opnieuw instellen

 

Wanneer je inlogt, vragen we je om een verificatiecode in te voeren. Deze sturen we naar je mobiele nummer. Als je geen verificatiecode ontvangt, zijn er twee mogelijke oorzaken:
  • We hebben niet het juiste telefoonnummer. Dit kan gebeuren als je een nieuw nummer hebt gekregen en dit nog niet in je account is bijgewerkt. Neem contact met ons op via de livechat, zodat we je hiermee kunnen helpen.
  • Als je telefoonnummer klopt, maar je ontvangt nog steeds geen code, dan gaat er iets mis bij ons. Ook in dat geval kun je contact met ons opnemen via de livechat.
We sturen je een e-mail met een resetlink nadat je je wachtwoord opnieuw hebt opgevraagd. Heb je niets ontvangen? Controleer dan of je je gebruikersnaam/e-mailadres goed hebt ingevuld. Als dat het geval is en de e-mail zit ook niet in je spam, neem dan contact met ons op via de livechat.

Gebruikersnaam vergeten?
Vul je telefoonnummer op de speciale pagina en we sturen je een sms met je gebruikersnaam. Als je de sms niet hebt ontvangen en het ingevulde telefoonnummer klopt, neem dan contact met ons op via de livechat.

Mijn Aegon-account aanmaken

Wachtwoord
Het is belangrijk dat je een sterk wachtwoord hebt. Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

  • minstens 12 tekens
  • minstens 1 hoofdletter
  • minstens 1 cijfer
  • minstens 1 van de volgende speciaal tekens: !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~

Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111. 

Gebruikersnaam
Je hoeft niet zelf een gebruikersnaam te kiezen voor je Mijn Aegon account. Dit is namelijk jouw e-mailadres.

Bestaande Mijn Aegon-accounts
Je logt in met je e-mailadres. Heb je na 2022 niet meer ingelogd op Mijn Aegon? Dan log je in met je gebruikersnaam. We vragen je dan je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres.
 

Jouw mobiele telefoonnummer gebruiken we als extra check als je zelf iets wilt wijzigen in jouw account
Zo voorkom je misbruik van jouw gegevens. Wij gebruiken jouw telefoonnummer nooit voor commerciële doeleinden.


 
Dat kan helaas niet. Een Mijn Aegon-account is echt voor één persoon. Ook als je samen met je partner Aegon-producten hebt, bijvoorbeeld een hypotheek, hebben jullie allebei een eigen account. Je hebt hiervoor ook een eigen e-mailadres nodig.
Het is vervelend als je niet verder komt met het aanmaken van een Mijn Aegon account
Deze tips kunnen je op weg helpen:

Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.

Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.

Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
  • Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
  • Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
  • Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Ben je verhuisd en hebben wij nog niet je huidige adres?
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Dat doe je hier: Maak een Mijn Aegon account aan. Je kunt een account aanmaken via iDIN of via een activatiecode die we binnen drie dagen per brief sturen.


 
Dat kan aan verschillende dingen liggen.

Het kan zijn dat jouw bank geen gebruikmaakt van iDIN en daarom niet in de lijst staat. In dat geval kun je een account aanmaken met je e-mailadres en een wachtwoord. Binnen 3 dagen sturen we je per brief een code waarmee je jouw account kunt activeren.

Een andere mogelijkheid is dat jouw bankgegevens niet overeenkomen met de gegevens die wij hebben. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je bent verhuisd en wij nog niet op de hoogte zijn van jouw nieuwe adres. Bekijk dan hoe je een account aanmaakt via activatiecode per post. Ook kan het zo zijn dat je gebruikmaakt van een gezamenlijke rekening waarvan jij niet de hoofdrekeninghouder bent.
 
Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op via de livechat.
 
iDIN is een persoonlijk inlogmiddel. Het makkelijkst is om je persoonlijke betaalrekening te gebruiken. Heb je een gezamenlijke rekening en wil je gebruikmaken van iDIN? Gebruik dan je eigen bankpas.

Het kan zo zijn dat maar één van jullie een account kan aanmaken met iDIN als je samen een rekening hebt. Dat is meestal de hoofdrekeninghouder. Neem contact op met je bank als de gegevens van de hoofdrekeninghouder naar voren komen en je wil dit wijzigen, zodat jullie beiden een account via iDIN kunnen aanmaken.

Overige vragen over Mijn Aegon

Log in op jouw Mijn Aegon-account en ga naar Documenten. In de app vind je je jaaroverzicht  onder ‘Mijn Documenten’.  Je opent het jaaroverzicht door op het download-icoon te klikken.

Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?

Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.

Als je je account niet gebruikt, is deze inactief
Je gegevens blijven beveiligd, ook wanneer je hier geen gebruik meer van maakt. 
Je kunt je producten en documenten wél blijven inzien. Je kunt deze later nog nodig hebben voor bijvoorbeeld belastingaangifte. Ook als je product al is beëindigd.

Gebruik je Mijn Aegon vijf jaar niet? Dan verwijderen wij automatisch je account
Hiervoor hoef je dus niks te doen. Wil je wel graag eerder je account verwijderen? Geef dit aan via het formulier Privacy verzoeken 

Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN

iDIN is een service van Nederlandse banken. Hiermee log je snel, makkelijk en veilig in.

Account aanmaken via iDIN

Mijn Aegon-account aanmaken via een activatiecode

Je gegevens handmatig invullen kan ook. We sturen dan binnen 3 werkdagen een code waarmee je je account activeert. .

Account aanmaken via activatiecode

Chat met ons

Spreek je liever met een van onze medewerkers? Dan kun je met ons chatten. We zijn op werkdagen van 08:30 tot 17:30 bereikbaar en reageren binnen een minuut.

Chat met ons
Image
Met de app uw pensioen altijd bij de hand

Download de Mijn Aegon-app

We hebben ook een app! Met de Mijn Aegon-app kun je je geldzaken makkelijk op je smartphone en tablet regelen. Waar en wanneer je maar wilt. Je kunt de app gebruiken nadat je een Mijn Aegon-account hebt aangemaakt.

Voorwaarden en meer over de Mijn Aegon-app
Usabilla Feedback