Adreswijziging doorgeven
Je kunt je adres eenvoudig zelf aanpassen via Mijn Aegon en de app. Hoe je dat precies moet doen, hangt af ervan of je binnen of buiten Nederland gaat verhuizen. Kijk hieronder wat op jou van toepassing is.
Zo geef je je nieuwe adres door

Ga je verhuizen binnen Nederland?
Via Mijn Aegon geef je je nieuwe adres aan ons door. Binnen 2 werkdagen verwerken wij je wijziging. Je kunt alleen je eigen adres veranderen. Als je gezinsleden of huisgenoten een eigen Mijn Aegon-account hebben, dan moeten zij het adres zelf ook wijzigen.
Adreswijziging en een hypotheek vanaf 15 januari 2025?
Als je een nieuwe hypotheek bij ons hebt aangevraagd vanaf 15 januari 2025, dan pas je je adres aan via MijnHypotheek.
Ga je verhuizen naar het buitenland?
Een verhuizing naar het buitenland kan ervoor zorgen dat jouw Aegonproduct verandert. Geef dan ook via Mijn Aegon je nieuwe adres aan ons door, dan verwerken wij het binnen 2 werkdagen. Daarna laten we binnen 10 werkdagen horen wat er voor jou verandert.

Nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan, voordat je verhuist, een Mijn Aegon-account aan. Vul de adresgegevens in die op dit moment bij ons bekend zijn. Al verhuisd, maar heb je nog geen account? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Misschien ook interessant voor jou
Het wijzigen van het e-mailadres kan via Mijn Aegon. Als je bent ingelogd kies dan de optie 'Gegevens' en vervolgens 'Wijzigen' bij E-mail/Gebruikersnaam. Je krijgt dan op je nieuwe e-mailadres een code toegestuurd. Die code vul je in en is hiermee je wijziging doorgevoerd in Mijn Aegon. Je logt dan de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres. Jouw gebruikersnaam is dan ook automatisch aangepast. Dit is je nieuwe e-mailadres.
Heb je nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan eenvoudig via iDIN in vijf minuten een account aan met onze pagina: Maak een Mijn Aegon account aan.
Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een Mijn Aegon account? Bekijk dan de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN.
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
Kan je niet meer in Mijn Aegon komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen om weer binnen jouw Aegon account in te loggen.
Deze tips kunnen je op weg helpen:
Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.
Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.
Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
- Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
- Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
- Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Geef je nieuwe adres door aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.