Levensverzekeringen
Een levensverzekering bij Aegon
Je hebt in het verleden via je adviseur bij Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Spaarkas N.V. een levensverzekering gekocht. Wij geven je de service zoals we dat met elkaar hebben afgesproken. Deze afspraken staan op de polis en in de voorwaarden die je van ons hebt gekregen. Je vindt deze documenten ook in Mijn Aegon.
Er kan veel in je leven veranderen. Met mogelijk gevolgen voor je verzekering. Daarom is het belangrijk dat het product bij je blijft passen. Op deze pagina geven we je informatie. Wij geven je geen advies om je product aan te passen. Daarvoor zijn er adviseurs. Die zorgen er samen met jou voor dat de verzekering bij je blijft passen. Heb je geen adviseur meer? Dan helpen we je graag bij het vinden van één.
We geven je informatie
Over veranderingen in je leven en de gevolgen daarvan voor je levensverzekering.
Overlijden
Als nabestaande moet je tijdens een zware tijd veel regelen. We denken met je mee.
Uit elkaar gaan
Als je gaat scheiden, heb je verschillende opties voor je levensverzekering.
Arbeidsongeschiktheid
Neem contact met ons op over je arbeidsongeschiktheid als je premievrijstelling of een periodieke uitkering bij arbeidsongeschiktheid verzekerd hebt.
Verhuizen
Fijn dat je ons op de hoogte stelt. Geef je nieuwe adresgegevens door bij Mijn Gegevens in Mijn Aegon.
We geven je ook informatie over je product. Als je dit wilt aanpassen, als je wilt stoppen of als je product de einddatum heeft bereikt. Wijzigt er iets in de wet- en regelgeving? Dan informeren we je. Ook als er iets wijzigt in je product zelf dan hoor je dat vooraf.
Fondsen, koersen en jaaroverzichten
Fondsinformatie nodig? Lees hieronder verder. Meer informatie nodig voor je belastingaangifte? Bekijk dan de pagina over het jaaroverzicht.
Aegon Machtiging automatische incasso
Akte van overdracht (Aegon Levensverzekering NV)
Akte van overdracht (Aegon Spaarkas NV)
Akte van overdracht Overlijdensrisicoverzekering (Aegon Levensverzekering NV)
Formulier bepalen fiscaal inwonerschap
Formulier Wijziging Begunstiging Levensverzekering
Model opgaaf gegevens voor de loonheffingen
MoneyMaxx Begunstigingsformulier
MoneyMaxx Formulaire de beneficiaire
Gezondheidsverklaring zonder arbeidsongeschiktheidsdekking
Gezondheidsverklaring met arbeidsongeschiktheidsdekking
Toelichting gezondheidsverklaring zonder arbeidsongeschiktheidsdekking
Toelichting gezondheidsverklaring met arbeidsongeschiktheidsdekking
Wijzigingsformulier nieuwe verzekeringnemer na overlijden
Stuur je document digitaal naar ons toe via: formulier levens- en beleggingsverzekeringen documenten opsturen
Formulier nodig?
Hier vind je documenten en formulieren die je kunt gebruiken bij het doorgeven van wijzigingen. Stuur je document digitaal naar ons toe via: formulier levens- en beleggingsverzekeringen documenten opsturen
We geven geen advies
Neem daarvoor contact op met je adviseur. Je vindt de naam van je adviseur in Mijn Aegon. Als je geen adviseur meer hebt, dan kun je kiezen tussen een adviseur van Aegon of een onafhankelijke adviseur:
Je kunt met ons chatten. We reageren daar snel op. Tussen 8.30 en 17.30 uur is dat binnen een minuut.
Je kunt ook een bericht achterlaten. Dit kan elke moment van de dag en je krijgt binnen 1 werkdag reactie van ons.
Je kunt met ons bellen. Als je ons belt, hoor je meestal eerst onze spraakcomputer. Die gebruiken we om je sneller te helpen en om je door te verbinden met de juiste specialist. Als wij je telefoonnummer herkennen, weten wij wie wij aan de lijn hebben. Als wij je telefoonnummer niet herkennen, vraagt onze spraakcomputer je om jouw postcode en huisnummer. Daarna zal het verzoek volgen om je vraag in te spreken. Het helpt ons als je daarbij de productnaam noemt, een polisnummer wordt door de computer niet herkend.
Wij willen je zo snel mogelijk helpen maar het kan voorkomen dat je moet wachten voordat de juiste specialist beschikbaar is. We bieden je dan ook de mogelijkheid om gebruik te maken van onze terugbelservice. Wij nemen binnen 48 uur contact met je op. Je kunt natuurlijk ook blijven wachten.
Je kunt ons een brief sturen. Dan kun je er op vertrouwen dat we binnen veertien dagen inhoudelijk reageren. Als ons dat niet lukt, laten we je dat weten. Dan geven we aan wanneer wij je wel inhoudelijk antwoorden. Jouw brief kan een vraag zijn, een klacht, een verzoek tot een aanpassing in je verzekering of een kopie van een document, wij reageren altijd binnen die veertien dagen. De tijd die het postbedrijf nodig heeft om een brief te bezorgen, rekenen wij niet mee.
Hoe kun je ons bereiken?
Meer weten over de manieren van contact met ons? Bijvoorbeeld of je een wachttijd hebt aan de telefoon of hoe lang de behandeling van je brief duurt?
Finale overeenkomst beleggingsverzekeringen
We hebben een finaal akkoord gesloten met belangenorganisaties voor aangesloten klanten met een beleggingsverzekering van a.s.r. en Aegon. Bekijk wat dit voor jou betekent:
Het klimaat en Aegon
Veelgestelde vragen
Je kunt je polis inzien en downloaden via Mijn Aegon
Onder 'Productoverzicht' klik je op je verzekering waarvan je de gegevens wilt inzien. Daarna klik je op 'Documenten'. Hier kun je je polis bekijken, downloaden en eventueel uitprinten.
Geen polis? Geen probleem. Vraag deze aan via 'Overige wijzigingen'. Wij zorgen dat deze binnen enkele dagen in je Mijn Aegon account staat.
Nog niet ingelogd? Dat kan hier: Mijn Aegon
Je ziet je belegde waarde terug in Mijn Aegon
Bij je product zie je de actuele belegde waarde. Heb je een garantiekapitaal? Dan tonen we deze ook.
Heb je een polis met winstdeling? Dan zie je het verzekerde kapitaal exclusief winstdeling. Als je het verzekerd kapitaal op de einddatum wilt weten, kijk je in de winstbrieven.
Lees meer over je belegde waarde of de eindwaarde van je polis bij De belegde waarde van je levensverzekering
Ongeacht de beleggingsresultaten. Weten of jij een garantiebedrag hebt op de einddatum van je polis? Dit zie je terug in je jaarlijkse beleggingsinformatie en in Mijn Aegon.
Een wijziging in je verzekering heeft invloed op het garantiebedrag
Wijzig je bijvoorbeeld je premiebedrag, dan berekenen we opnieuw het gegarandeerde bedrag. De garantie kan hoger of lager worden of helemaal komen te vervallen.
Kwam jouw verzekering in aanmerking voor een herberekening? Dan heb je een brief gekregen. Deze brief vind je in Mijn Aegon onder Documenten
Persbericht: Finale overeenkomst belangenorganisaties en a.s.r
a.s.r. en de belangenorganisaties hebben een finaal akkoord gesloten voor aangesloten klanten met een beleggingsverzekering van a.s.r. en Aegon. Woensdag 29 november 2023 is dit bekend gemaakt met een persbericht.
Een akkoord nodig van de aangesloten klanten bij de belangenorganisaties
De eerste stap is dat de belangenorganisaties contact opnemen met de aangesloten klanten. Zij leggen in detail uit wat deze overeenkomst betekent. De overeenkomst tussen a.s.r. en de belangenorganisaties wordt finaal zodra 90% van de aangesloten klanten akkoord is. Dit gaat enkele maanden duren.
We kunnen nu nog niet zeggen wat dit voor jouw beleggingsverzekering betekent
Het verschilt ook per situatie.
Op de hoogte blijven?
Wil je op de hoogte worden gehouden over de laatste ontwikkelingen rondom beleggingsverzekeringen? Laat je mailadres achter op www.asr.nl/overeenkomst