Hulp bij het aanmaken Mijn Aegon account en inloggen
Met Mijn Aegon regel je al je Aegon-zaken online. Van het melden van een schade tot het indienen van declaraties van je bouwdepot. Op deze pagina helpen we je met het aanmaken van een Mijn Aegon-account. Heb je er al één, maar loop je tegen een probleem aan? Op deze pagina helpen je verder.
Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN
Via iDIN maak je snel en veilig een Mijn Aegon-account aan. Met iDIN kun je je online identificeren via je bank. Op die manier weten we zeker dat jij, jij bent. Zo blijven je gegevens goed beschermd.
Mijn Aegon-account via activatiecode
Ondersteunt jouw bank geen iDIN of wil je het liever niet gebruiken? Dan kan je ook een Mijn Aegon-account aanmaken met een activatiecode. Deze krijg je binnen 3 werkdagen per post opgestuurd.
Lukt het niet om in te loggen of je account aan te maken?
Lukt het niet om in te loggen, je account aan te maken of ben je op zoek naar je jaaroverzicht? Bekijk de antwoorden op deze en andere veelgestelde vragen over Mijn Aegon.
Je kunt snel en eenvoudig een Mijn Aegon-account aanmaken. Dit doe je door gebruik te maken van de inlogmethode iDIN. iDIN is ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt net als iDEAL. Je logt in op je internetbankierenomgeving. Jouw veiligheid staat hier voorop.
Ben je verhuisd?
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan eerst je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun je als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
-
1
Je logt één keer via iDIN in bij je bank
- - Wij ontvangen dan jouw naam, adres, geslacht en geboortedatum.
- - Wij krijgen geen andere gegevens van jouw bank en hebben dus geen inzage in je bankgegevens en transacties. En jouw bank krijgt geen inzage in gegevens bij ons.
Staat je bank niet in de lijst van iDIN?
Dan heeft jouw bank ervoor gekozen om niet met iDIN te werken. Je kunt dan nog steeds gebruikmaken van Mijn Aegon. Vraag hiervoor een activatiecode aan.
Meer informatie over iDIN
Wil je meer weten over iDIN en de veiligheid? Bekijk dan de website van iDIN.
-
2
Je persoonlijke gegevens bevestigen
Vervolgens zoeken we je gegevens op in onze systemen.
- - Hebben we je herkend? Dan ga je meteen door naar stap 3.
- - Hebben we je niet herkend? Dan vragen we je om jouw polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.
Heb je een adres in het buitenland?
Dan vragen we je als extra controle om je woonplaats en je polis-, hypotheek-, of overeenkomstnummer in te vullen.
-
3
Je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen
Een gebruikersnaam hoef je niet zelf te bedenken, dit is namelijk je e-mailadres. Kies wachtwoord en je kunt aan de slag!
Chat als je hulp nodig hebt
Lukt het niet om een Mijn Aegon account aan te maken of heb je problemen met inloggen? De snelste manier om dan met ons in contact te komen is via chat.
- Reactie binnen 1 minuut en geen telefonisch menu of wachten aan de telefoon
- Iedere werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar
Veiligheid en privacy
We ontwikkelen al onze producten en diensten met een scherp oog voor veiligheid en privacy. Wil je weten wat je zelf kunt doen en waarop je kunt letten?
Hulp bij inloggen
Lukt het niet? Het kan dan zijn dat je e-mailadres en/of mobiele nummer niet is bevestigd. Neem dan contact met ons op. Via de chat krijg je het snelst antwoord.
Rechtsboven op de website zie je Mijn Aegon staan. Via deze knop kun je op drie verschillende manieren inloggen: met iDIN, jouw e-mailadres en wachtwoord of via DigiD.
Goed om te weten: als je via DigiD inlogt, heb je alleen toegang tot je pensioenomgeving. Voor je andere producten, zoals je hypotheek, schadeproducten of jaaroverzicht, log je in met iDIN of je e-mailadres en wachtwoord.
Via iDIN
Als je inlogt via iDIN, dan hoef je niet meer jouw Mijn Aegon wachtwoord te onthouden. Bij wijzigingen hoef je bij het inloggen via iDIN niet nog eens 2FA te gebruiken.
Inloggen iDIN
Kom je er niet uit? Op de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN vind je meer informatie o.a. met een uitlegvideo.
Met e-mailadres en wachtwoord
Als je inlogt met met jouw e-mailadres en wachtwoord, dan krijg je het verzoek om ‘extra controle’ aan te zetten als tweede factor (2FA). Dit heeft als doel om de inlog op Mijn Aegon extra te beveiligen.
Inloggen Mijn Aegon
Via DigiD (alleen voor pensioendeelnemers)
Ben je pensioendeelnemer? Dan kun je ook met DigiD inloggen op Mijn Aegon. Als je andere producten wilt inzien, dan kun je apart inloggen.
Inloggen DigiD
Loop onderstaande punten eens na voor een oplossing.
Gek of wit scherm?
Een wit scherm na inloggen kan komen door programma's op je eigen apparaat. Bijvoorbeeld door verouderde browser of beveiligde software. Hieronder tips die je op weg kunnen helpen:
- Check je laatste browser-versie, mogelijk is deze verouderd. Lees hier hoe je een nieuwe versie installeert. Vaak verhelpt dit het probleem.
- Controleer of er een blokkade op pop-ups zit. Je browser blokkeert dan het openen van je document. Dit pas je zelf aan in je pop-up instellingen boven in je scherm.
- Heb je misschien nét een nieuw product afgesloten? Dan duurt het 48 uur voordat dit product zichtbaar is.
En als bovenstaande niet heeft geholpen
Dat is jammer. Vertel er ons dan meer hierover met dit formulier Zo achterhalen we wat er mis is.
Als je bent ingelogd in Mijn Aegon, ga je naar 'Gegevens' en daarna naar 'Inloggegevens'. Daar kun je je wachtwoord meteen aanpassen.
Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je je wachtwoord vergeet. Ga dan naar Wachtwoord opnieuw instellen.
- We hebben niet het juiste telefoonnummer. Dit kan gebeuren als je een nieuw nummer hebt gekregen en dit nog niet in je account is bijgewerkt. Neem contact met ons op via de livechat, zodat we je hiermee kunnen helpen.
- Als je telefoonnummer klopt, maar je ontvangt nog steeds geen code, dan gaat er iets mis bij ons. Ook in dat geval kun je contact met ons opnemen via de livechat.
Mijn Aegon-account aanmaken
Wachtwoord
Het is belangrijk dat je een sterk wachtwoord hebt. Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
- minstens 12 tekens
- minstens 1 hoofdletter
- minstens 1 cijfer
- minstens 1 van de volgende speciaal tekens: !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~
Gebruik niet meer dan drie op elkaar volgende identieke karakters, zoals aaa of 111.
Gebruikersnaam
Je hoeft niet zelf een gebruikersnaam te kiezen voor je Mijn Aegon account. Dit is namelijk jouw e-mailadres.
Bestaande Mijn Aegon-accounts
Je logt in met je e-mailadres. Heb je na 2022 niet meer ingelogd op Mijn Aegon? Dan log je in met je gebruikersnaam. We vragen je dan je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres.
Zo voorkom je misbruik van jouw gegevens. Wij gebruiken jouw telefoonnummer nooit voor commerciële doeleinden.
Deze tips kunnen je op weg helpen:
Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.
Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.
Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
- Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
- Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
- Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.
Het kan zijn dat jouw bank geen gebruikmaakt van iDIN en daarom niet in de lijst staat. In dat geval kun je een account aanmaken met je e-mailadres en een wachtwoord. Binnen 3 dagen sturen we je per brief een code waarmee je jouw account kunt activeren.
Een andere mogelijkheid is dat jouw bankgegevens niet overeenkomen met de gegevens die wij hebben. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je bent verhuisd en wij nog niet op de hoogte zijn van jouw nieuwe adres. Bekijk dan hoe je een account aanmaakt via activatiecode per post. Ook kan het zo zijn dat je gebruikmaakt van een gezamenlijke rekening waarvan jij niet de hoofdrekeninghouder bent.
Het kan zo zijn dat maar één van jullie een account kan aanmaken met iDIN als je samen een rekening hebt. Dat is meestal de hoofdrekeninghouder. Neem contact op met je bank als de gegevens van de hoofdrekeninghouder naar voren komen en je wil dit wijzigen, zodat jullie beiden een account via iDIN kunnen aanmaken.
Overige vragen over Mijn Aegon
Heb je geen jaaroverzicht ontvangen?
Bekijk onze veelgestelde vraag Wat doe ik als ik geen jaaroverzicht heb ontvangen?
Meer informatie over het jaaroverzicht vind je op onze pagina Jaaroverzicht.
Als je je account niet gebruikt, is deze inactief
Je gegevens blijven beveiligd, ook wanneer je hier geen gebruik meer van maakt.
Je kunt je producten en documenten wél blijven inzien. Je kunt deze later nog nodig hebben voor bijvoorbeeld belastingaangifte. Ook als je product al is beëindigd.
Gebruik je Mijn Aegon vijf jaar niet? Dan verwijderen wij automatisch je account
Hiervoor hoef je dus niks te doen. Wil je wel graag eerder je account verwijderen? Geef dit aan via het formulier Privacy verzoeken