Telefoonnummer aanpassen
Dat we je juiste telefoonnummer hebben is belangrijk. We maken bij het inloggen namelijk gebruik van twee-factor-authenticatie (2FA). Dat is een mond vol, dus even simpel gezegd: als je bij ons inlogt, bevestig je op twee manieren dat jij het bent. Een van de manieren is via een bevestigingscode die we naar je telefoonnummer sturen.
Maar stel: je krijgt een nieuw telefoonnummer. Dan sturen wij dus de bevestigingscode naar je oude nummer en kom jij je account niet in. Zacht gezegd: onhandig. Maar gelukkig hebben we een oplossing. Twee zelfs.
Inloggen met iDIN
Als je een nieuw telefoonnummer hebt en dus niet langs de 2FA komt, is er nog een andere manier om in te loggen: iDIN. Als je inlogt via iDIN, kun je bij je accountgegevens je telefoonnummer aanpassen.
Als je geen iDIN hebt
Heb je een nieuw telefoonnummer en kun je niet inloggen met iDIN? Dan kunnen onze mensen van de klantenservice je helpen. Zij verwijderen je huidige account, zodat jij een nieuw account kunt aanmaken. Hierbij voer je dan je nieuwe telefoonnummer in en zo is de 2FA ook weer goed ingesteld.
Misschien ook interessant voor jou
Het wijzigen van het e-mailadres kan via Mijn Aegon. Als je bent ingelogd kies dan de optie 'Gegevens' en vervolgens 'Wijzigen' bij E-mail/Gebruikersnaam. Je krijgt dan op je nieuwe e-mailadres een code toegestuurd. Die code vul je in en is hiermee je wijziging doorgevoerd in Mijn Aegon. Je logt dan de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres. Jouw gebruikersnaam is dan ook automatisch aangepast. Dit is je nieuwe e-mailadres.
Heb je nog geen Mijn Aegon-account?
Maak dan eenvoudig via iDIN in vijf minuten een account aan met onze pagina: Maak een Mijn Aegon account aan.
Heb je hulp nodig bij het aanmaken van een Mijn Aegon account? Bekijk dan de pagina Mijn Aegon-account aanmaken via iDIN.
Wanneer je een Mijn Aegon account hebt en je telefoonnummer wijzigt, dan kun je dat zelf doen in Mijn Aegon.
Kan je niet meer in Mijn Aegon komen omdat jouw telefoonnummer is gewijzigd? Op de pagina Telefoonnummer aanpassen lees je wat je het beste kunt doen om weer binnen jouw Aegon account in te loggen.
Deze tips kunnen je op weg helpen:
Ben je zelf de verzekeringnemer of rekeninghouder?
Als je de bijvoorbeeld de partner van de verzekernemer bent, is het nu nog niet mogelijk om een account aan te maken. Ook als je nabestaanden- of wezenpensioen ontvangt, is een eigen account niet mogelijk.
Heb je nét een nieuw product afgesloten?
Houd er rekening mee dat je dan na twee tot vier dagen een account kunt aanmaken. Dan is je product zichtbaar.
Krijg je een foutmelding bij identificatie via iDIN?
- Kun je je bank niet selecteren? Maak dan een account aan met een Activatiecode per post.
- Krijg je een foutmelding bij het invoeren van een gezamenlijke rekening? Dat kan. Dit los je op door je eigen persoonlijke inloggegevens te selecteren en niet per ongeluk die van je partner.
- Komen je gegevens van je bank en die van ons niet overeen? Kies dan ook voor de optie Activatiecode per post.
Geef dan eerst je nieuwe adres aan ons door. IDIN is namelijk ontwikkeld door banken om snel en veilig gegevens te delen met bedrijven en instanties. Het werkt vergelijkbaar als iDEAL. Het werkt alleen als onze gegevens en die van je bank identiek zijn. Dit kan door een verhuizing niet meer het geval zijn.
Heb je een woonverzekering bij ons? Geef dan je nieuwe adres door via dit formulier. Binnen 2 dagen is je adres bijgewerkt en kun als nog een account aanmaken. In alle andere gevallen kun je je nieuwe adres doorgeven aan onze klantenservice. Zij passen het adres aan, waarna je een account aan kunt maken.