Informatiepagina Annulering voor vertrek

Uw klant heeft een ernstig ongeval gehad. Of een familielid van uw klant komt te overlijden waardoor uw klant niet op reis kan.

Wilt uw klant de reis annuleren vanwege corona? Bekijk dan voor meer informatie onze coronapagina .

Goed om te weten:

  • Bij de basisdekking is uw klant niet standaard verzekerd voor het annuleren van een reis. Dit is een optionele dekking’. Annulering is bij de allriskdekking standaard meeverzekerd. Op het polisblad staat welke dekking(en) de klant meeverzekerd heeft.
  • Annulering is alleen verzekerd voor reizen die maximaal zeven dagen voor de ingangsdatum van de verzekering (bij de allriskdekking) of aanvullende dekking Annulering (bij de basisdekking) zijn geboekt.

Bekijk ook de polisvoorwaarden en het polisblad voor de dekking.

Benodigde documenten:

Afhankelijk van de reden van annulering kan de klant om aanvullende informatie worden gevraagd. Voeg de volgende documenten toe aan de schademelding:

  • Boekingsnota.
  • Factuur of bevestiging van de annuleringskosten.

Wij kunnen om aanvullende informatie vragen.

Heeft uw klant een reis geannuleerd vanwege corona? Voeg dan een kopie toe van het bericht van de reisaanbieder waarin staat dat er geen compensatieregeling wordt getroffen.

Later documenten toevoegen

Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

  1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
  2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

  1. Log in op AIP.
  2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
  3. Selecteer de juiste relatie.
  4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
  5. Voeg de benodigde documenten toe.