Informatiepagina water, neerslag of vloeistoffen

Uw klant heeft schade aan de woning of bijgebouw door water, neerslag  of vloeistoffen.

Image

Er is schade aan de woning of bijgebouw van uw klant door water, neerslag  of vloeistoffen. Of uw klant verzekerd is voor schade veroorzaakt door water, neerslag of vloeistoffen is afhankelijk van de dekking. Controleer daarom altijd goed de polis en controleer of er een eigen risico van toepassing is. U leest hierover meer in de polisvoorwaarden. 

    Wat is de situatie?

    Het woonhuis of bijgebouw van uw klant heeft schade door water, neerslag of een andere vloeistof. De schade is hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

    Voeg de volgende documenten toe aan de online schademelding:

    • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)
    • facturen/bonnetjes of de herstelnota van uw herstelbedrijf

    Wat is extra verzekerd bij waterschade?

    Heeft uw klant waterschade en is de schade gedekt? Dan  is uw  klant ook verzekerd voor de redelijke kosten:

    • om het defect aan waterleidingen, afvoerleidingen, centrale verwarming- en airconditioninginstallaties op te sporen.
    • van het hak- en breekwerk dat daarvoor nodig is.
    • van het herstel van het hak- en breekwerk.

    Het herstellen of vervangen van de defecte leiding zelf is niet gedekt en komt voor rekening van uw klant.

    Het woonhuis of bijgebouw van uw klant heeft schade door water, neerslag of een andere vloeistof. De schade is nog niet hersteld. U kunt de schade eenvoudig online melden.

    • Is de schade herstelbaar en gedekt? Dan schakelen wij een erkende hersteller in. De schadehersteller voert de reparatie uit en wij regelen de betaling. Uw klant hoeft niks voor te schieten. Het eventuele eigen risico rekent de klant af met de hersteller. 
    • Wil de klant de schade zelf herstellen of zelf laten herstellen? Dan kunt u het beste de schade melden als alle kosten in kaart zijn gebracht. 
    • Zijn de spullen onherstelbaar en gedekt ? Dan beoordelen wij de waarde van de spullen. We kunnen hiervoor een expert inschakelen.

    Voeg de volgende documenten toe aan de online schademelding:

    • foto’s van de schade (dichtbij en veraf)
    • indien uw klant de schade zelf laat herstellen: herstelnota/bonnetjes van het herstelbedrijf 

    Wat is extra verzekerd bij waterschade?

    Heeft uw klant waterschade en is de schade gedekt? Bij de allriskdekking is uw  klant ook verzekerd voor de redelijke kosten:

    • om het defect aan waterleidingen, afvoerleidingen, centrale verwarming- en airconditioninginstallaties op te sporen.
    • van het hak- en breekwerk dat daarvoor nodig is.
    • van het herstel van het hak- en breekwerk.

    Het herstellen of vervangen van de defecte leiding zelf is niet gedekt en komt voor rekening van uw klant. 

    Later documenten toevoegen

    Wilt u documenten toevoegen aan een bestaande schademelding?

    1. Ga naar de betreffende claim in AIP.
    2. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u vervolgens op 'Toevoegen communicatie met bijlage(n)'

    Direct schade melden: zo eenvoudig is het!

    1. Log in op AIP.
    2. Klik op het tabblad Schade linksonder op "Claimen".
    3. Selecteer de juiste relatie.
    4. Kies vervolgens de polis waarop u de schade wil melden.
    5. Voeg de benodigde documenten toe.
    Usabilla Feedback