Per 1 juli 2024 gaat Aegon samenwerken met DAS voor de uitvoering van de rechtsbijstand

Per 1 juli 2024 gaat Aegon samenwerken met DAS voor de uitvoering van de rechtsbijstand. Nu is de juridisch dienstverlener ARAG. De schadeverzekeringen van Aegon worden later dit jaar overgezet naar de systemen van a.s.r. Omdat a.s.r. een samenwerkingscontract heeft met DAS, zal DAS ook de klanten van Aegon gaan bedienen.

Premie en voorwaarden blijven ongewijzigd  

Uiteraard streven we ernaar om de overgang zo eenvoudig mogelijk te maken. Zo zullen de premie en voorwaarden voor de verzekering onveranderd blijven, zodat klanten geen nieuw polisnummer en polisblad nodig hebben. Wanneer er iets wijzigt, brengen we betrokken adviseurs en hun klanten tijdig op de hoogte.

Gebeurtenisdatum leidend bij conflict

Goed om te weten: heeft een klant een lopend conflict of wilt hij/zij een conflict melden? Dan is de gebeurtenisdatum van het conflict leidend. Dit betekent dat conflicten die vóór 1 juli 2024 zijn ontstaan, worden behandeld door ARAG. Conflicten die na 1 juli plaatsvinden, worden behandeld door DAS.  Het gaat hierbij dus om de datum waarop het conflict is ontstaan. Niet om de datum waarop de klant het conflict meldt.

Wij zullen klanten op tijd informeren

Uiteraard is dit belangrijk nieuws voor klanten met een Aegon Rechtsbijstandsverzekering. Daarom ontvangen zij voor 1 juni 2024 bericht van ons.  

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met uw accountmanager. Die helpt u graag verder.