Wat handige ins en outs over het nieuwe autotarief

Vanaf februari hebben we een nieuw autotarief. We krijgen hierover veel positieve reacties en zijn blij dat veel klanten hiermee voordeliger uit zijn. Toch zijn er ook nog wat vragen. De belangrijkste zetten we hieronder op een rijtje.  

Waarom is het tarief van de Aegon Autoverzekering vernieuwd?
Simpelweg zodat wij onze klanten de beste prijs kunnen bieden in verhouding tot het risico. Het tarief is gevormd op basis van de meest recente inzichten en schadedata. Zo hebben we onder andere een paar nieuwe premiefactoren toegevoegd. Zoals het acceleratievermogen van de auto en het aantal schadevrije jaren. 

Wat gebeurt er dan met de premie als de schadevrije jaren wijzigen?
Naast de bonus-maluskorting op de premie van de hoofddekking, hangt de hoogte van de premie zelf ook af van de schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren, hoe lager de premie. Verliest een klant schadevrije jaren na een claim? Dan heeft hij niet alleen een lagere bonus-maluskorting, maar ook een hogere premie. Dubbel effect dus. Maar dat werkt ook andersom: claimt een klant geen schuldschade, dan heeft hij meer schadevrije jaren én een lagere premie. Al spelen natuurlijk meerdere factoren een rol bij de premie, zoals de indexatie. 

Hoe kan ik een premieberekening maken voor een tweede auto?
Dit kunt u heel eenvoudig doen door ook het kenteken van de eerste auto op te geven. Volg de instructies in de offerte- of aanvraagstraat. U ziet dan direct de premie mét de tweede gezinsautoregeling. Dus met dezelfde bonus-malustrede als de eerste auto. Dit geldt ook als de verzekering voor de eerste auto later ingaat. 

En dan tot slot, verandert de premie ook voor bestaande klanten?
Ja, dit doen we steeds bij de verlenging van de verzekering. Hier zijn we op 1 februari 2023 mee gestart. Ook klanten die een wijziging doorgeven waarbij het risico verandert, gaan direct mee in het nieuwe tarief. Meer weten over premiewijzigingen? Neem dan een kijkje op deze pagina

Vragen? 
Neem gerust contact op met uw accountmanager of de Servicedesk Schade.