Geen inzicht meer in betaalinformatie van levenproducten
Vanaf 21 september 2022 stoppen wij met het delen van de betaalinformatie van onze klanten met een levenproducten via het Aegon Intermediair Portaal.
Wat verandert er per 21 september 2022?
Voor de levenproducten stoppen wij met het tonen van de betaalinformatie van klanten aan u. Denk hierbij aan de betaalhistorie, actuele saldo’s en eventuele achterstanden die u via het Aegon Intermediair Portaal kon inzien. Ook de “signaleringslijsten” passen we hierop aan. Op de signaleringslijst staat wanneer welke klanten een achterstandsbrief hebben ontvangen.
Waarom is dit nodig?
De AVG stelt eisen aan het delen van persoonsgegevens met derden. Aegon dient hieraan te voldoen. Informatie over betalingen is bovendien gevoelige informatie. Om dit met u te mogen delen hebben wij een toestemmingsverklaring van de klant nodig. Onze interne processen zijn er op dit moment helaas niet goed genoeg op ingericht om zulke verklaringen te ontvangen, te verwerken, vast te leggen en weer in te trekken. Daarom ons besluit om per 21 september 2022 ons Aegon Intermediair Portaal hierop aan te passen en de informatiedeling stop te zetten.
Uw contactgegevens blijven in de klantcommunicatie staan
Natuurlijk blijven we in onze communicatie wel aangeven dat een klant contact met ú kan opnemen voor advies en ondersteuning. Uw gegevens blijven in de brieven staan. Zo laten we de keuze bij de klant of hij uw hulp nodig heeft, bijvoorbeeld bij een betalingsachterstand.
Meer weten?
Stuur uw vraag per mail naar Danny Kampstra: danny.kampstra@aegon.nl.