Aegon stopt met Doorlopende Reisverzekering Basis
Aegon Doorlopende Reisverzekering Basis niet meer af te sluiten
Omdat de dekking van ernstige ziekte bij de annuleringsdekking niet overeenkomt met de verwachting van onze klanten, hebben wij besloten te stoppen met het aanbieden van de Doorlopende Reisverzekering Basis.
Vanaf nu bieden wij alleen nog de Doorlopende Reisverzekering met allriskdekking aan. De Doorlopende Reisverzekering met basisdekking kunt u niet meer aanbieden aan nieuwe klanten en bestaande klanten met een Doorlopende Reisverzekering met allriskdekking. Het is niet meer mogelijk om de dekking te wijzigen naar de basisdekking.
Voor bestaande klanten verruimen wij de annuleringsdekking
Voor klanten met een Aegon Doorlopende Reisverzekering met basisdekking blijft deze verzekering bestaan. En wij verruimen de annuleringsdekking bij ernstige aandoeningen en ziektes. De lijst met ernstige aandoeningen en ziektes in onze polisvoorwaarden geldt niet meer. Wij vergoeden per reis- of huurarrangement (ook voor een samengestelde reis) de annuleringskosten als uw klant een reis onvoorzien moet annuleren of afbreken door een ziekte of een aandoening van een:
- verzekerde;
- familielid in de 1e of 2e graad; óf
- huisgenoot.
Afgewezen claims bekijken wij opnieuw
Claims die vanaf oktober 2020 op basis van ernstige aandoeningen en ziektes, zoals omschreven in polisvoorwaarden 3032 geheel of gedeeltelijk zijn afgewezen, worden opnieuw beoordeeld aan de hand van deze verruiming. Dit kan alsnog leiden tot een uitbetaling van de claim. Wij nemen binnen een maand contact op met deze klanten.
Vragen?
Heeft u nog vragen over dit bericht? Neem dan contact op met uw accountmanager. Hij/zij helpt u graag verder.