Aanpassing Aegon Huisdierenverzekering afgerond

Per 1 november 2021 ging de premie voor onze huisdierenverzekering omhoog. Dit hebben we sindsdien per prolongatie ingevoerd voor onze klanten. We zijn nu bijna een jaar verder. En dat betekent dat de premie voor alle klanten met een huisdierenverzekering is aangepast. Wat er ook alweer is veranderd? In dit bericht leest u er meer over.

Premie stijgt sterker dan andere jaren

Dat komt omdat we meer moesten uitkeren dan verwacht. En dat is onder andere een gevolg van hogere tarieven bij de dierenarts en nieuwe behandelingen. Naast de premie, pasten we nog een aantal andere zaken aan. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  • Maximaal verzekerd bedrag naar € 2.500,00
  • Eigen bijdrage van 25%
  • Leeftijdsgrens voor acceptatie naar 6 jaar

Communicatie met klanten

We kunnen ons voorstellen dat klanten niet blij zijn met de wijzigingen. Zeker nu veel prijzen stijgen. Toch hebben we helaas geen andere keuze. Met de wijzigingen zorgen we er namelijk voor dat we een goede verzekering kunnen bieden aan uw en onze klanten. Nu én in de toekomst. Via de prolongatiebrief en op onze website hebben we klanten geïnformeerd over de veranderingen.

Meer weten?

Op onze webpagina www.aegon.nl/nieuwe-huisdierenvoorwaarden lichten we de wijzigingen uitgebreid toe. Goed om te weten: dit zijn alleen de wijzigingen voor bestaande klanten. U vindt er ook de nieuwe voorwaarden. Vragen? Neem gerust contact op met uw accountmanager.

Heeft een klant geldzorgen?

Geldzorgen is niets om u voor te schamen. 1 op de 5 Nederlanders heeft dit weleens. Verwacht een klant in de toekomst geldzorgen te krijgen? Of zijn die er al? Dan vragen wij die klanten contact met ons op te nemen. Samen bekijken we de persoonlijke situatie en zoeken we naar een passende oplossing. We staan voor onze klanten klaar. Ook als het even niet zo lekker gaat.