Nieuw adviseursportaal: eenvoudig inzicht in je pensioenportefeuille

Vanaf 7 februari staan alle pensioengegevens van je klanten op één centrale plek in het Aegon Intermediair Portaal. Daarmee heb je eenvoudig inzicht in je pensioenportefeuille.

Van twee portalen naar eentje

Op dit moment bevat het Aegon Intermediair Portaal nog twee linkjes: een voor verzekerde pensioenregelingen, en een voor de regelingen bij Aegon Cappital. Het bestaande portaal voor de verzekerde pensioenregelingen is nu uitgebreid met de Cappital-regelingen. Het losse portaal voor Aegon Cappital wordt 17 maart gesloten.

Het adviseursportaal pensioen

Met het nieuwe portaal heb je een handig overzicht van al je contracten én inzicht tot op deelnemersniveau. Om je goed van dienst te zijn, hebben we ook meteen de navigatie en de onderliggende techniek verbeterd.

Help ons tijdens de overgangsfase

In februari en maart zijn beide portalen nog in gebruik. We gebruiken deze periode om de laatste verbeteringen door te voeren. Het kan dus zijn dat je de komende weken iets tegenkomt dat nog niet optimaal werkt. Is dat het geval? Dan horen we het graag! Mail je bevindingen naar het serviceteam: service@aegoncappital.nl.

Downloads

Handleiding adviseursportaal pensioen

Veelgestelde vragen

Hoe bereik ik het serviceteam?

Bel 070 344 45 08. Of stuur je vragen en suggesties naar service@aegoncappital.nl.

Waar vind ik meer informatie over de werking van het adviseursportaal pensioen?

In deze handleiding.

Wat is er veranderd?

Het nieuwe portaal is op een moderne en toekomstbestendige techniek gebouwd. We hebben daarbij geprobeerd om zo veel mogelijk zaken hetzelfde te laten. Maar er zijn natuurlijk ook enkele verschillen. We hopen dat je hier enthousiast over bent. Suggesties hoe het beter kan? We horen het graag. Neem contact op met het serviceteam.

Wordt mijn historie volledig overgezet?

Het portaal bevat de notahistorie vanaf 2020. Heb je behoefte aan oudere overzichten? Neem contact op met het serviceteam.

Waarom voeren jullie deze wijziging door?

Er zijn steeds meer adviseurs die klanten hebben met zowel een verzekerde pensioenregeling als een beschikbare premieregeling. In adviseurspanels is naar voren gekomen dat er behoefte is aan een totaaloverzicht. Bijkomend voordeel: met het nieuwe portaal kunnen we de komende jaren makkelijker verbeteringen doorvoeren.

Hoe vaak worden de gegevens ververst?

In het oude portaal werden de gegevens maar één keer per maand ververst. Mutaties zijn nu al na één dag al zichtbaar. Uitzondering hierop is de premie. De premies in het portaal hebben namelijk betrekking op de laatste factuur. Halverwege de nieuwe maand worden ze ververst.

Een voorbeeld

Je voert op 20 januari een salariswijzing door. Op 21 januari is het nieuwe salaris zichtbaar op het adviseursportaal, inclusief de bijbehorende nieuwe aanspraken. De nieuwe premie wordt pas met de eerstvolgende nota berekend. Dit betekent dat de nieuwe premie halverwege februari zichtbaar is.