Migratie van Aegon levensverzekeringen naar a.s.r.
Tussen nu en eind februari 2025 worden de eerste Aegon-klanten geïnformeerd over de verhuizing van hun Aegon levensverzekering of Aegon spaarkasovereenkomst naar het systeem waarin a.s.r. haar levensverzekeringen administreert. Via de mail hebben wij u inmiddels op de hoogte gesteld van de (globale) planning, de communicatie richting uw klanten en wat u kunt verwachten in 2025. Hieronder vindt u een samenvatting van deze mail.
Planning migratie
De migratie gaat in twee grote stappen. De eerste migratie van (een deel van) de Aegon-levensverzekeringen vindt plaats in het tweede kwartaal van 2025 en de tweede migratie in het vierde kwartaal van 2025. In aanloop naar beide migratiemomenten houden we u op de hoogte van de vorderingen en eventuele veranderingen voor u en/of uw klanten. U ontvangt tijdig van ons meer informatie over bijvoorbeeld een tijdelijke mutatiestop, (het verwerken van) prolongaties, de omnummering en meer.
Migratie eerste kwartaal 2025: wat communiceren wij naar u en uw klanten?
- Januari / februari 2025 – Vooraankondiging naar uw klanten: Boodschap van de mailing is de aankondiging van de verhuizing in de loop van 2025. Daarnaast verandert ons bankrekeningnummer na de verhuizing. En de dag waarop de premie wordt afgeschreven, kan anders zijn dan de klant gewend is.
- Maart 2025 – Webinar: We organiseren een webinar over de veranderingen na de migratie, informatie over het omnummeren en meer.
- Mei/juni 2025 – Brief naar uw klanten over de veranderingen na de verhuizing: Boodschap van de mailing is wat de verhuizing inhoudt en wat er verandert voor (het product van) de klant. Bij deze brief ontvangt uw klant een overzicht van alle veranderingen.
De communicatiemomenten rondom de tweede migratie in het vierde kwartaal van 2025 ontvangt u in de loop van dit jaar. Hieronder alvast een korte vooruitblik wat de migratie voor uw klanten betekent:
Dit blijft hetzelfde voor uw klant
De premie blijft hetzelfde
Betalen uw klanten nog premie? De premie die zij bij Aegon betalen, verandert niet.
De polis en voorwaarden blijven geldig
Uw klanten houden de polis en voorwaarden van Aegon. Van de zaken die wel wijzigen, ontvangen zij na de verhuizing nog een brief.
Dit verandert er voor uw klant
Het moment van de premiebetaling kan veranderen
Aegon schrijft de premie af op een vaste datum in de maand. a.s.r. schrijft de premie af op de ingangsdatum van de verzekering. Bijvoorbeeld: is de ingangsdatum van de verzekering 10 januari? Dan schrijft a.s.r. de premie telkens op de 10e van de maand af.
Het bankrekeningnummer verandert
We informeren uw klanten vooraf, omdat het bankrekeningnummer en incassantnummer veranderen. Klanten zien dit terug op de (digitale) afschriften als zij Aegon hebben gemachtigd voor een automatische incasso. Maakt de klant zelf de premie over? Dan vragen we de klant na de verhuizing de premie over te maken naar het nieuwe bankrekeningnummer op naam van Aegon. Op dit moment hoeven klanten nog niets te doen.
Bovenstaande veranderingen gelden voor alle premiebetalende klanten met een Aegon levensverzekering of Aegon spaarkasovereenkomst. Na iedere verhuizing ontvangt elke klant nog een brief met daarbij de specifieke wijzigingen per product(en).
Goed om te weten
De levensverzekeringen van Aegon blijven juridisch tot in 2026 onder Aegon Levensverzekering N.V. of Aegon Spaarkas N.V. vallen. Ze gaan in 2025 alleen over naar het administratiesysteem van a.s.r. Hiervoor is een verwerkersovereenkomst gesloten. Dit betekent dat de juridische gegevens van Aegon nog worden vermeld en de premie ook nog naar een bankrekeningnummer van Aegon wordt overgemaakt. Wel ontvangen klanten na migratie alle communicatie vanuit a.s.r.
Heeft u vragen?
Bel ons gerust. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur. Ons telefoonnummer is (058) 244 33 55. Wilt u liever chatten? Log dan in via AIP. Wij helpen u graag verder.