Update klantmailing “Zijn de gegevens van uw levensverzekering nog up-to-date?”

Jaarlijks vragen we klanten om te checken of hun verzekering nog aansluit bij hun situatie. Dit doen we bij beleggingsverzekeringen in de jaaropgave en bij winstdelende verzekeringen in de winstbrief. Niet iedere klant bereiken we. Daarom doen we nu een mailing naar klanten met een risicoverzekering of een verzekering met een gegarandeerde uitkering.

Vanaf eind november 2023 tot en met begin januari 2024 hebben we klanten hierover een e-mail gestuurd. In april hebben we de eerste groep klanten waarvan we geen emailadres hebben een brief gestuurd. In de periode begin oktober tot begin december versturen we de rest van de brieven.

Inhoud klantmailing

Naast de vraag of de gegevens nog up-to-date zijn, vertellen we ook meer over een jaarlijkse check. Want misschien zijn de doelen veranderd of is de persoonlijke situatie anders geworden. Bijvoorbeeld door langer doorwerken. Sluit de lijfrente daar nog op aan? Of betaalt de klant meer huur of is de hypotheek nu hoger? Klopt de hoogte van de overlijdensrisicoverzekering dan nog wel? Dit zijn allemaal voorbeelden van veranderingen die van invloed kunnen zijn op de verzekering. Geregeld de gegevens checken is altijd goed. Zie het als een jaarlijkse product-apk.

Meer weten?

Meer informatie over veranderingen en de gevolgen daarvan voor de levensverzekering leest de klant op www.aegon.nl/levensverzekering. Wil de klant advies? Dan geven wij aan dat de klant contact op kan nemen met een adviseur. De gegevens van de adviseur staan in Mijn Aegon.