Nieuwe voorwaarden Aegon AOV voor nieuwe klanten
We hebben de voorwaarden van de Aegon AOV opgefrist. Het resultaat? De tekst is nu duidelijker en dus makkelijker te lezen. Ook is een aantal wijzigingen doorgevoerd.
Nieuwe voorwaarden voor nieuwe klanten
De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor offertes die je maakt vanaf
17 februari 2023. Voor bestaande klanten blijven de bestaande voorwaarden voorlopig van toepassing.
De belangrijkste wijzigingen op een rij
- Optierecht flexibeler: Een nieuwe klant kan eenmaal per kalenderjaar het verzekerd bedrag (zonder medische waarborgen) verhogen. Dit was eenmaal per jaar op de contractvervaldatum. Bestaande klanten mogen hier ook gebruik van maken.
- Definitie ongeval: De definitie van ongeval is iets gewijzigd. Deze definitie staat in de nieuwe voorwaarden.
- Hoger minimum verzekerd bedrag: Het minimum te verzekeren bedrag was € 2.500,-. Voor nieuwe klanten is dit € 7.500,-.
- Kosten voor preventiediensten: We leggen duidelijker uit wanneer we kosten voor preventiediensten (niet) vergoeden.
- Informatie over bezwaar maken en herbeoordeling aanvragen: Dit is duidelijker geformuleerd zodat het begrijpelijker is voor je klant.
Bekijk de nieuwe voorwaarden
De nieuwe voorwaarden vind je op Aegon Intermediair Portal. Goed om te weten: ze gelden dus alleen voor offertes die vanaf 17 februari 2023 worden gemaakt.
Bestaande klanten
Voor bestaande klanten gelden vooralsnog de bestaande voorwaarden. Op termijn passen we voor bestaande klanten de voorwaarden aan. Daarover informeren we jou en je klant dan natuurlijk eerst. Bestaande klanten kunnen al wel gebruik maken van de flexibilisering van het optierecht. Ook zij kunnen dus vanaf 17 februari 2023 eenmaal per kalenderjaar gebruikmaken van het optierecht.
Meer weten?
Neem dan contact op met je accountmanager of met ons klantenteam Zelfstandig Ondernemer. We staan graag voor je klaar!