Nieuw bij de Aegon AOV: regel het optierecht nu online

Je kunt veelvoorkomende mutaties voor de Aegon AOV online aanvragen via Aegon Intermediair Portal (AIP). Zo kun je de gegevens van je klant wijzigen, de adviseur wijzigen, de polis opzeggen en de dekking wijzigen. Aegon heeft een andere belangrijke mutatie aan AIP toegevoegd: het optierecht.

 

Je klant kan jaarlijks gebruikmaken van het optierecht

Je klant kan een keer per jaar gebruikmaken van het optierecht. Hiermee kan hij de verzekerde som verhogen zonder weer een medische verklaring af te leggen. Je klant krijgt van ons een formulier bij de jaarlijkse onderhoudsbrief, waarop hij aangeeft of hij gebruik wil maken van het optierecht. Is dit het geval? Dan kan de klant het optierechtformulier (ook wel ‘Wijzigingsformulier verzekerd bedrag’) ondertekenen en naar jou opsturen.

 

Hoe regel je het optierecht via AIP?

Je regelt het optierecht in een paar simpele stappen:

  • Ga naar https://adviseur.aegon.nl/adviseur/#/dashboard/inkomen en log in met je gegevens
  • Via de zoekfunctie bovenin de pagina zoek je de klant op.
  • Daarna kies je voor ‘Inzien’. Vervolgens zie je rechts een blok met ‘Direct regelen’. Daar vind je ‘Optierecht uitvoeren’
  • Geef aan dat je het verzekerd bedrag met 10% wilt verhogen. Je kunt overigens ook kiezen voor een verlaging. We vragen je vervolgens om het door de klant ondertekende optierechtformulier te uploaden.
  • Dat is alles!

 

Vragen?

Het klantenteam Zelfstandig Ondernemer staat altijd voor je klaar. Meer weten over het regelen van het optierecht via AIP? Of meer informatie nodig over onze AOV? Neem gerust contact op met het Klantenteam Zelfstandig Ondernemer. Zij zijn je vaste aanspreekpunt voor de Aegon AOV.