We zijn live: een klant met nieuwbouw kan het bouwdepot verlengen met één jaar
Vanaf 1 juli 2022 kan een klant met een nieuwbouwwoning een verlenging van het bouwdepot aanvragen. Want we zien dat hier veel vraag naar is.
Nieuwbouwwoning en bouw niet binnen 2 jaar afgerond? Vraag een verlenging van het depot aan
Vanaf 1 juli 2022 kan de klant een verlenging aanvragen van het bouwdepot voor de nieuwbouwwoning. De eerste twee jaar ontvangt de klant een rentevergoeding over het bedrag dat in bouwdepot staat. Wil de klant het bouwdepot verlengen? Dan stuurt de adviseur of de klant een verzoek tot verlenging naar ons. Goed om te weten: gedurende de verlengingsperiode ontvangt de klant geen rentevergoeding meer over het bedrag dat in het bouwdepot staat.
Hoe regelt de klant dit?
Circa drie maanden voordat het bouwdepot de einddatum bereikt ontvangt de klant een bericht. U ontvangt vanaf 1 juli ook een notificatiebericht hiervan. Vanaf dan kan de klant een verlengingsverzoek van het bouwdepot aan ons doorgeven. De klant kan dit zelf regelen via Mijn Aegon. Dit kunt u ook doen via Aegon Intermediair Portaal.
Veelgestelde vragen
Ik wil graag mijn depot(s) van mijn nieuwbouwwoning verlengen, hoe regel ik dat?
Je kunt een verlenging van je depot(s) voor een nieuwbouwwoning aanvragen via Mijn Aegon. Een verlenging is voor maximaal 12 maanden. De financiële en fiscale gevolgen lees je ook in Mijn Aegon als je deze verlengingsaanvraag instuurt.