Vanaf 28 april 2022 bellen wij sommige klanten over hun aflossingsvrije hypotheek

Het belseizoen is weer geopend: we nemen contact op met aflossingsvrije hypotheekklanten en maken ze Aflossingsblij!

Onze doorlopende aanpak voor aflossingsvrije hypotheken

Hypotheekklanten met één of meerdere aflossingsvrije leningdelen kunnen betaalbaarheidsrisico’s lopen. Wij willen dat klanten inzicht in deze risico's hebben en hiervan op de hoogte zijn. Dat doen we door actief contact met ze op te nemen. Daar hebben wij een proces voor in Mijn Aegon. Deze klanten krijgen een uitnodiging om de online Aegon Hypotheekscan te doen.

Hoe vaak wij klanten benaderen is afhankelijk van het risicoprofiel. Klanten met een laag of medium risicoprofiel krijgen om de vijf jaar een uitnodiging om de scan zelfstandig in te vullen. Klanten met een hoog of zeer hoog risicoprofiel bellen we ieder jaar. Deze klanten vullen de scan samen in met een medewerker.

Vanaf 28 april 2022 starten wij met bellen

De uitkomst van de Aegon Hypotheekscan geeft de klant meer inzicht in de toekomstige betaalbaarheid van hun hypotheek. Met deze informatie kan de klant bewust kiezen wat ze met hun aflossingsvrije hypotheek willen doen. Het bellen van deze klanten neemt 3 à 4 maanden in beslag. 

Zo weet u welke klanten wij bellen

Deze klanten ontvangen eerst een brief van ons. Deze treft u na het versturen aan in het klantdossier op het Aegon Intermediair Portaal (AIP). Is een klant gebeld? Dan sturen we nog een brief waarin we de uitkomst samenvatten. Ook deze brief – zonder de bijlage met financiële gegevens - vindt u in het klantdossier op AIP.

Extra actie: service call naar klanten, sluit de hypotheek nog aan?

Ook benaderen we nog een aantal klanten met een aflossingsvrije hypotheek. We houden service calls. Kunnen we de klant nog ergens bij helpen? Dit contact is alleen telefonisch zonder vastlegging in AIP. We doen dit vanuit twee invalshoeken.

1. Vanuit risico-oogpunt. Bijvoorbeeld als de klant is gezakt voor de betaalbaarheidstoets in de Aegon Hypotheekscan.

2. Vanuit de klantintentie die is ingevuld in de scan. Is die actie nog niet uitgevoerd? Dan bellen we die klant en helpen we verder.

Is advies nodig? Dan verwijzen we natuurlijk naar u als adviseur.

Wilt u meer weten?

Alle informatie over aflossingsvrij staat handig samengevat op de campagnepagina Aflossingsblij op AIP.

Heeft u nog vragen?

Stel ze dan gerust aan uw accountmanager. Deze beantwoordt uw vragen graag.