Hypotheken met een nieuwe bankspaarrekening of spaarhypotheekverzekering kunt u niet meer bij ons afsluiten vanaf 1 november 2022

Met ingang van 1 november 2022 stoppen wij met de verkoop van bankspaarhypotheken en spaarhypotheken voor nieuwe klanten. Alle klanten met een lopende (bank)spaarhypotheek kunnen hun gekoppeld opbouwproduct wel meenemen naar een nieuwe hypotheek.

Wat betekent dit voor u?

U kunt tot 1 november 2022 aanvragen indienen met een voortzetting van een extern product in een (bank)spaarhypotheek bij Aegon Hypotheken. Tot die tijd kunt u ook andere Aegon-producten omzetten naar een (bank)spaarhypotheek.

Hoe gaan we om met offertes?

Dit besluit heeft geen gevolgen op de offertes die we hebben uitgebracht. We informeren u tijdig, zodat u voor uw klant die een voortzetting wil dit nog kunt meenemen in de hypotheekaanvraag.

Waarom stoppen wij hiermee?

De (bank)spaarhypotheek biedt specifieke klantgroepen een product dat optimaal aansluit bij hun persoonlijke financiƫle situatie. De wijziging in 2013 van de fiscale regelgeving voor deze producten heeft ertoe geleid dat onze (bank)spaarhypothekenportefeuille in omvang is afgenomen. Wij hebben besloten geen nieuwe voortzettingen te accepteren, omdat dit niet meer rendabel is.

Wat gebeurt er met de bestaande klanten met een (bank)spaarhypotheek?

Voor nu zijn er geen effecten voor onze bestaande klanten. Zij kunnen hun huidige bankspaarhypotheek en spaarhypotheek behouden. U kunt deze producten blijven inzien en aanpassen via het Aegon Intermediair Portaal.

Wij blijven bereikbaar voor vragen 

Heeft u vragen over uw offertes of klantdossiers? Neem dan contact op met onze Servicedesk Hypotheken. Voor overige vragen kunt u terecht bij uw accountmanager.