Afhandeling dossier vóór verwerkingspauze? Regel het op tijd!
We werken hard aan de geplande verhuizing van de bestaande hypotheekportefeuille van Aegon naar het Stater-systeem. We willen dit samen met u zo goed mogelijk laten verlopen en voorbereiden. Daarom lassen we voor de verhuizing, een verwerkingspauze in. Dit geldt voor zowel de acceptatie- als beheerprocessen. Hieronder ziet u per werkstroom wat we vóór de verwerkingspauze kunnen verwerken en welke garanties we voor behandeling kunnen geven.

Verwerkingspauze
In onderstaande periodes vindt er geen verwerking plaats. U kunt uw aanvragen en wijzigingen tijdens deze pauze wél blijven doorgeven, zoals u gewend bent, via uw adviespakket/AIP. We bewaren deze verzoeken tijdens de pauze en pakken deze vanaf 10 juni 2025 weer op. De aanvraagdatum blijft leidend voor het rentetarief in het renteaanbod.
Goed om te weten
De verwerking van uw dossiers garanderen we alleen als wij het volledige verzoek, dus inclusief alle benodigde documenten, in één keer kunnen beoordelen. Voldoet uw verzoek aan deze vereisten? En stuurt u het verzoek vóór de genoemde data en tijdstippen in? Dan handelen wij uw verzoek vóór de verwerkingspauze af.
Accepatie
Werkstroom
|
Uiterlijke inleverdatum
|
Garantiedatum verwerking dossier vóór 31 mei
|
---|---|---|
Hypotheekaanvraag |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Renteaanbod |
Dossier compleet |
Vrijdag 9 mei, 23:59 uur |
Bindend aanbod |
Passeren tussen 31 mei en 11 juni |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Getekend bindend aanbod retour bij Aegon |
Beheer
Werkstroom
|
Uiterlijke inleverdatum
|
Garantiedatum verwerking dossier vóór 31 mei
|
---|---|---|
OHA: Renteaanbod explain (aanvraag + compleet dossier) |
Vrijdag 9 mei, 23:59 uur |
Renteaanbod |
OHA: Renteaanbod standaard leennormen |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Renteaanbod |
OHA: Bindend aanbod standaard leennormen |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Bindend aanbod |
OHA: Bindend aanbod explain |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Bindend aanbod |
Omzetten hypotheekvorm |
Vrijdag 16 mei, 23:59 uur |
Bindend aanbod |
Informatie voor notarissen
Passeren:
Passeren tussen 31 mei en 11 juni? We hebben de benodigde stukken van de notaris uiterlijk vrijdag 23 mei, 23:59 uur nodig. Dan kunnen we nog op tijd een definitieve afrekening verstrekken en het geld overmaken. Goed om te weten voor u: voor het overmaken, hebben we een getekend bindend aanbod nodig. Zorgt u ervoor dat dit uiterlijk 23 mei binnen is?
Heeft uw klant een depot en gaat hij passeren tussen 25 mei en 15 juni? Dan mag uw klant de notaris vooraf vragen de facturen uit te laten betalen bij aktepassering.
Aflossing (opvragen aflosnota):
We garanderen een aflosnota als de passeerdatum voor 22 juni is. We gaan er dan vanuit dat de notaris 15 werkdagen voor de passeerdatum een aflosnota aanvraagt.
Is het bezoek bij de notaris tussen 22 juni en 1 juli? En is de aflosnota nog niet aangevraagd? Dan vragen wij de notaris op 10 juni contact op te nemen met de notarisdesk bij Stater.
Informatie voor klanten
We informeren klanten op een later moment dat zij rond de verhuizing tijdelijk geen wijzigingen kunnen doorgeven.
Goed om te weten
Hypotheekaanvragen en beheerverzoeken voor nieuwe Aegon-klanten (leningnummer begint vanaf 7.5.) kennen geen verwerkingspauze. Deze gaan namelijk al via het Stater-systeem.
De Aegon-hypotheek blijft na de verhuizing naar het administratiesysteem van Stater nog steeds een Aegon-hypotheek. De naamswijziging naar a.s.r. gebeurt in 2026.
Door de verwerkingspauze kan het langer duren voordat we uw verzoek hebben verwerkt. We streven ernaar dat we vanaf 10 juni snel weer op de verwerkingstijden zitten die u gewend bent. Zie ook de verwerkingstijdenpagina.
Houd er rekening mee dat genoemde data van de verwerkingspauze uitgaan van de geplande verhuisdatum. Deze kan nog veranderen.
Vragen?
We helpen graag. Bekijk Aegon Hypotheken naar a.s.r. of neem contact op met uw relatiemanager.