De migratie van Aegon levensverzekeringen naar a.s.r.
Afgelopen januari heeft u van ons een bericht ontvangen over de aanstaande migratie van een deel van de Aegon levensverzekeringen en alle spaarkasovereenkomsten naar het administratiesysteem van a.s.r. In het weekend van 17 en 18 mei is het zover. Met dit bericht geven we u een update.
Hoe herkent u levensverzekeringen die in mei gemigreerd worden?
Tijdens de migratie in mei worden alleen levensverzekeringen verhuisd die op 1 juni 2025 actief zijn. De Aegon polisnummers van deze contracten beginnen met een K of L6. Daarnaast vindt u vanaf 6 mei op Cockpit het omnummerbestand van de betreffende polissen in uw portefeuille. Het omnummeren lichten wij in een volgende mail nog nader toe. De lopende levensverzekeringen met een polisnummer die niet met K of L6 beginnen, verhuizen op een later moment naar het administratiesysteem van a.s.r. U ontvangt hierover ruim van tevoren bericht.
Welke producten worden in mei gemigreerd?
Een deel van de Aegon levensverzekeringen en alle spaarkasovereenkomsten gaan over naar het administratiesysteem van a.s.r. In totaal worden er 183 producten gemigreerd. U moet dan denken aan producten met de volgende namen: Aegon SpaarBeurs, Aegon PensioenBeurs, Aegon Levenslooplijn en ToekomstPlan. Daarnaast gaat een deel van de portefeuille met spaarhypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen over.
Volgt er meer informatie over de migratie?
De komende weken krijgt u meer informatie over het omnummeren, over de communicatie naar klanten, over het proces bij levensverzekeringen die verbonden zijn met een Aegon hypotheek en hoe wij omgaan met uitkeringen (overlijden, afkoop en expiratie) die in behandeling zijn.
Mutatiestop Aegon: 1 mei tot en met 18 mei 2025
Als gevolg van de migratie kunnen de levensverzekeringen die dan worden verhuisd tussen 1 tot en met 18 mei niet gemuteerd worden. Dit geldt ook voor (opgave) afkoop. U kunt (offerte)verzoeken wel vast aan ons doorgeven. Wij pakken deze vanaf maandag 19 mei zo spoedig mogelijk op. Het kan zijn dat de doorlooptijd door de verhuizing wat langer duurt dan u van ons gewend bent.
Uitkeringen door expiratie en overlijden zullen zoveel mogelijk gedaan worden. Lukt dat niet binnen 2 weken, dan hoort u dat tijdig van ons.
Goed om te weten
Klanten met meerdere levensverzekeringen, kunnen in verschillende migratiemomenten vallen. Na de eerste migratie volgt dan ook een zgn. duale periode. In deze periode kan het zo zijn dat u de klant- en polisinformatie deels in AIP en deels in Cockpit terugvindt. Op AIP vindt u tot 1 januari 2026 nog de documenten die horen bij de contracten die verhuisd zijn. De documenten van na de migratie vindt u vanaf maandag 19 mei op Cockpit, het intermediair portaal van a.s.r. Hier kunt u vanaf dan ook mutatie- en uitkeringsverzoeken indienen.
Hypotheken Vragenuurtje op 8 april
Op dinsdag 8 april vindt om 11.00 uur het maandelijkse Hypotheken Vragenuurtje vanuit Aegon Hypotheken plaats. Deze keer sluiten we af met een update over de migratie van de Aegon levensverzekeringen. Paul Rijns, accountmanager uitvaart- en levensverzekeringen bij a.s.r., praat u bij. Sluit u aan?

Vragenuurtje over o.a:
- omnummeren en prolongatie,
- tijdelijke mutatiestop (Aegon),
- migratiecommunicatie naar klanten en
- hypotheekgebonden polissen.
U bent van harte welkom. Vragen? Stel ze in de chat. Komt het tijdstip niet uit of alleen interesse in de update over de Aegon levensverzekeringen? Geen probleem! Na aanmelding ontvangt u na afloop een terugkijklink. Zo kunt u ook alleen het gedeelte bekijken waar u meer van wilt weten.
Heeft u nog vragen?
Bel ons gerust. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur via (058) 244 33 55. Wilt u liever chatten? Dat kan via AIP. Wij helpen u graag verder.