De Aegon Hypotheekscan maakt klanten aflossingsblij (of niet…)
Met de Aegon Hypotheekscan brengen we daar verandering in. Via deze handige tool ziet de klant binnen 5 minuten of de verhouding tussen de hypotheek, de waarde van de woning en het (toekomstige) inkomen nog in balans zijn.
Hoe de Aegon Hypotheekscan werkt
De klant doet de scan via Mijn Aegon. Omdat wij al veel gegevens hebben ingevuld is het een kwestie van aanvullen en controleren. Het gaat om informatie zoals de actuele woningwaarde, het toekomstige inkomen en aftrekbaarheid van hypotheekrente. Met deze gegevens berekent de scan of de hypotheek tot het einde van de looptijd betaalbaar blijft. Alles in balans? Dan is de klant aflossingsblij. Zo niet, dan sporen we de klant aan om nu maatregelen treffen. En zo de kans te verminderen dat er een resterende hypotheekschuld ontstaat.
Inzicht in de scanuitslagen via Aegon Intermediair Portaal
Zoals gebruikelijk ontvangt u een seintje per mail wanneer er een bericht in het klantdossier in AIP is gezet. Ook de slotbrief met scanuitkomsten voegen we toe aan het klantdossier. De klant kiest zelf of alle ingevulde gegevens, zoals woningwaarde en inkomen, ook zichtbaar voor adviseurs mogen zijn. Zo kunt u klanten direct adviseren als dat nodig is.
De Hypotheekscan is een contactmoment. Maak hier gebruik van!
Wij controleren doorlopend verschuivingen in risicogroepen zodat we op tijd actie kunnen ondernemen. Zo zijn klanten in de hoogste risicogroepen al persoonlijk benaderd. Hierbij is de financiële situatie voor nu en de toekomst samen met de klant bekeken. Voor de hoogste risicogroep blijft dit de aanpak. Voor alle overige klanten met een aflossingsvrije hypotheek is de uitslag van de scan een uitgelezen contactmoment. Bekijk de dossiers en benader deze klanten actief om de uitslag en eventuele maatregelen te bespreken.
Risicogroepen voor aflossingsvrije hypotheken
Onderaan bij de downloads vindt u de verschillende klantgroepen. Tot nu toe ging de meeste aandacht naar de klanten in de rode segmenten - potentieel zeer hoog risico. Nu benaderen we ook klanten in de andere risicogroepen. Dit gaat in fases zodat u als adviseur niet overspoeld raakt.
Help onze service te verbeteren
Normaal sluiten we berichten af met informatie over waar u terecht kunt met vragen. Deze keer hebben we een vraag voor u. Wij willen onze dienstverlening zo goed en efficiënt mogelijk maken. De feedback van onze adviseurs is goud waard. Dus wat vindt u van dit bericht? Krijgt u veel vragen.
Oja. Heeft u vragen over dit onderwerp? Chat dan gemakkelijk met één van onze medewerkers. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw accountmanager.