Rekeningnummer en betaalwijze aanpassen
Verandert je rekeningnummer? Of wil je bijvoorbeeld je betaalwijze omzetten naar automatische incasso? Geen probleem! Je betaalwijze en rekeningnummer wijzigen gaat heel eenvoudig.
Kies je product en bekijk hoe je je betaalwijze en rekeningnummer wijzigt
Schadeverzekering
Als voorbeeld auto-, inboedel-, reis-, aansprakelijkheids-, of huisdierverzekering etc.
Levensverzekering
Als voorbeeld beleggingsverzekering, overlijdensrisicoverzekering etc.
Aegon Bankrekening
Wijzig het rekeningnummer van je tegenrekening eenvoudig in Mijn Aegon.
Uitkering van Aegon Garantie Inkomen
Dien hiervoor schriftelijk een verzoek bij ons in.
Het wijzigen van je rekeningnummer gaat als volgt:
- Log in op Mijn Aegon
- Ga naar Productoverzicht
- Selecteer je hypotheek
- Ga naar het blok "Zelf regelen"
- Kies voor 'Rekeningnummer wijzigen'.
Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.
Je kunt ook een schriftelijk verzoek aan ons doorgeven. Vermeld bij dit verzoek je naam, adres, polisnummer(s) en/of hypotheeknummer(s), oude en nieuwe rekeningnummer, indien van toepassing gewenste betaalwijze en zet bij het verzoek een geldige handtekening. Je stuurt je verzoek (zonder postzegel) naar:
Aegon Nederland N.V.
FS Financieel Beheer
Antwoordnummer 6500
8900 RA Leeuwarden
Het wijzigen van je rekeningnummer en betaalwijze gaat als volgt:
- Log in op Mijn Aegon
- Kies Gegevens.
- Bij de optie 'Rekeninggegevens' selecteer je je product
- Kies voor 'Wijzigen'.
Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.
De automatische incasso start de eerstvolgende maand. Heb je nog een factuur liggen? Dan vragen wij je deze eerst te betalen. Zo zijn alle betalingen op tijd verwerkt voordat de automatische incasso ingaat.
Je kunt je nieuwe rekeningnummer (geen spaarrekening) aan ons doorgeven via onderstaand formulier
Hierbij is het belangrijk dat je een kopie van een recent bankafschrift meestuurt van het nieuwe rekeningnummer. Nadat je het wijzigingsformulier hebt ingevuld stuur je deze, of een goed leesbare foto daarvan, digitaal op. Je ontvangt een bevestiging per e-mail als wij de wijziging van je rekeningnummer hebben verwerkt.
Is je nieuwe rekening geen IBAN-rekening in een SEPA-land? Dan brengt de bank kosten in rekening. Dat gebeurt elke keer dat we een bedrag overmaken. De bank houdt bankkosten in op je uitkering. Je vindt de kosten op www.aegon.nl/bankkosten-per-land.
Het wijzigen van je rekeningnummer en betaalwijze gaat als volgt:
- Log in op Mijn Aegon
- Kies het tabblad Gegevens.
- Bij de optie 'Rekeninggegevens' selecteer je je product
- Kies voor 'Wijzigen'.
- De wijziging is direct zichtbaar.
Of gebruik onderstaand machtigingsformulier en stuur het digitaal op. Nadat wij jouw gegevens hebben verwerkt, ontvang je van ons een bevestiging per post.
De automatische incasso start de eerstvolgende maand. Heb je nog een factuur liggen? Dan vragen wij je deze eerst te betalen. Zo zijn alle betalingen op tijd verwerkt voordat de automatische incasso ingaat.
Aegon Bank is verhuisd naar Knab
De producten van Aegon Bank zijn verhuisd naar Knab. Heb je producten bij Aegon Bank?
Wij vragen je hiervoor om een schriftelijk verzoek bij ons in te dienen om misbruik van je rekening te voorkomen. Vermeld bij dit verzoek je naam, adres, polisnummer(s) en/of hypotheeknummer(s), oude en nieuwe rekeningnummer en indien van toepassing de gewenste betaalwijze. Je stuurt je verzoek digitaal naar ons toe of stuur je brief naar:
Aegon Levensverzekering NV Antwoordnummer 6501 8900 RB Leeuwarden
Nadat wij jouw wijziging hebben ontvangen, passen wij je rekeningnummer binnen 10 werkdagen aan.
Bankafschrift van je bank downloaden
De wijze waarop je een bankafschrift kunt downloaden is per bank verschillend. Lees hoe je een bankafschrift van je bank downloadt en waar de kopie aan moet voldoen.