Zo download je een bankafschrift bij jouw bank

De wijze waarop je een bankafschrift kunt downloaden is per bank verschillend. Voor een aantal banken hebben wij een stappenplan voor het downloaden van een afschrift. Kom je er niet helemaal uit of heb je hulp nodig? Neem dan contact op met je eigen bank.

Wat moet er zichtbaar zijn op de kopie van een bankafschrift?

Op de kopie van jouw bank- of rekeningafschrift moeten de volgende gegevens staan: 

  • De tenaamstelling van de rekening
  • Je adres
  • Het IBAN-nummer
  • De datum van het afschrift

Daarnaast mag de kopie van jouw bank- of rekeningafschrift niet ouder zijn dan drie maanden.

  1. Log in bij KNAB.
  2. Klik op de gewenste betaalrekening
  3. Vervolgens klik je op ‘Afschriften’ 
  4. Selecteer het afschrift van de gewenste periode
  5. Kies daarna voor openen of opslaan
  1. Log in op je account bij Rabobank
  2. Klik op je rekening
  3. Kies bij 'Zelf regelen' voor 'Download transacties/afschrift'
  4. Klik op het gewenste bankafschrift om te downloaden
  1. Log in op Mijn ING via de website (deze optie werkt niet binnen de ING Mobiel Bankieren App)
  2. Klik links in het menu op 'Service'
  3. Selecteer bij 'Rekening' de juiste betaalrekening
  4. Kies de recente periode
  5. Kies vervolgens bij 'Type' voor pdf
  6. Tot slot klik je op 'Downloaden'
  1. Log in via de e.dentifier op ABN AMRO.
  2. Ga naar 'Zelf regelen' en klik op '(Jaar)overzichten downloaden'.
  3. Selecteer de rekeninghouder, het rekeningnummer en kies het soort overzicht dat je wilt downloaden.
  4. Klik op 'meer zoekopties' om de periode te selecteren.
  5. Kies rechts in het scherm het overzicht en klik op 'Download'.
  1. Log in op je account bij SNS Bank
  2. Bekijk de af- en bijschrijvingen van de gewenste rekening
  3. Selecteer de periode waarvoor je een bankafschrift nodig hebt
  4. Klik op ‘Print/pdf‘
  5. Kies daarna voor ‘Openen‘
  1. Log in bij de ASN Bank
  2. Selecteer de juiste rekening
  3. Klik onder het kopje ‘Betalen‘ op ‘Transactieoverzicht‘
  4. Vervolgens klik je op ‘Downloaden‘
  5. Kies hier als bestandsformaat de optie pdf
  6. Klik op ‘Start downloaden‘
  1. Log in op je account bij Regiobank
  2. In het linkermenu zie je bij het onderdeel ‘Betalen‘ het kopje ‘Sparen‘ of ‘Beleggen‘. Kies hier voor ‘Rekeningafschrift‘
  3. Selecteer de rekening waarvoor je een afschrift wilt
  4. Kies een gewenste periode
  5. Klik op ‘Print/pdf‘
  1. Log in op je Bunq app
  2. Bekijk de af- en bijschrijvingen van de gewenste rekening
  3. Klik rechts bovenin op het settings-icoon
  4. Kies voor ‘Export statement‘
  5. Selecteer de periode waarvoor je een bankafschrift nodig hebt
  6. Selecteer het formaat ‘pdf‘
  7. Kies rechtsboven voor het download-icoon
  8. Vervolgens krijg je de keuze waar je het document wilt opslaan of naartoe wilt sturen.
  1. Log in bij Triodos Bank.
  2. Selecteer de juiste rekening.
  3. Ga naar ‘Overzichten‘ en klik op 'Afschriften'.
  4. Selecteer het afschrift dat je wilt downloaden.
  5. Klik op het printer-icoontje.
  6. Sla het pdf-bestand op.
  1. Log in op je account bij Van Lanschot
  2. Ga naar‘ Documenten‘
  3. Kies voor ‘Rekeningafschrift‘
  4. Klik op ‘Exporteren‘ ‘Mutaties‘
  5. Sla het pdf-bestand op