Extra bescherming met een code bij inloggen in Mijn Aegon
Wij ontwikkelen al onze producten en diensten met een scherp oog voor jouw veiligheid en privacy. Zo ook onze digitale omgeving.
Jouw persoonlijke gegevens veilig achter slot en grendel
Mijn Aegon is jouw beveiligde, digitale omgeving. Welk product je ook bij ons hebt: veel gegevens vind je terug in Mijn Aegon. Denk aan je bankrekeningnummer of je adresgegevens. Deze gegevens beschermen we natuurlijk zo goed mogelijk. Als extra bescherming kun je nu inloggen op Mijn Aegon met een extra controlestap via sms.
Wat is 2FA?
Net als Aegon maken meerdere bedrijven of instanties al gebruik van 2FA. Als je inlogt op je DigiD bijvoorbeeld. Het is een authenticatiemethode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om toegang te krijgen. In de eerste stap vul je een gebruikersnaam en wachtwoord in. De tweede stap is niet altijd dezelfde. Vaak gebruiken partijen een sms-code, maar het kan bijvoorbeeld ook met gezichtsherkenning.
2FA is verplicht voor alle gebruikers van Mijn Aegon
Nieuwe gebruikers van Mijn Aegon én alle bestaande klanten moeten 2FA instellen bij het aanmaken van een account aanmaakt of bij het inloggen.
- Voor het instellen van 2FA moeten alle klanten die een account aanmaken of inloggen verplicht zijn een mobiele nummer en e-mailadres opgeven. Vervolgens moet een akkoord worden geven op de checkbox.
- Ook krijgen ze een sms-code om daarmee de 2FA aan te activeren.
- Bij iedere volgende inlog binnen Mijn Aegon wordt een sms-code verstuurd om mee in te loggen.
Stel, iemand vindt per ongeluk je gebruikersnaam en wachtwoord. Dan kunnen zij nog steeds geen toegang krijgen tot jouw gegevens. Dat is wel zo fijn, toch?
Goed om te weten:
- Je ontvangt de controle sms op het bij ons bekende mobiele telefoonnummer.
- Er gelden geen andere bijzondere eisen aan je telefoon.
- Je betaalt hier geen kosten voor.
- Het duurt maximaal 30 seconden voordat je de code ontvangt.