Mijn Aegon-app
Met de Mijn Aegon-app regel je je geldzaken gemakkelijk op je mobiele telefoon (smartphone) en tablet. Waar en wanneer je maar wilt.
Je hypotheek
- De meest actuele informatie over je hypotheek bekijken.
- De declaraties van je bouwdepot indienen.
- Je bouwdepotsaldo bekijken.
Je pensioen
- Al je pensioendocumenten overzichtelijk bij elkaar.
- Nooit meer wachten op je pensioenpost.
- Je pensioendocumenten altijd bij de hand.
Je verzekeringen
- Je verzekering(en) bekijken en/of wijzigen.
- Direct je bijbehorende polisvoorwaarden en dekking inzien.
Stappenplan koppelen en ontkoppelen van je toestel
Koppelen van je toestel en een pincode instellen
Nadat je de Mijn Aegon app hebt geïnstalleerd, koppel je je smartphone of tablet online aan je Mijn Aegon-account. Zo herkennen we je altijd. Ook bij nieuwe updates van de app vragen we je je toestel te koppelen.
Ontkoppelen van je toestel
Soms moet je je smartphone of tablet ontkoppelen en opnieuw koppelen. Bijvoorbeeld bij foutmeldingen of storingen met de app. Wil je geen gebruik meer maken van de Mijn Aegon app? Dan ontkoppel je je smartphone of tablet van de app.
Veiligheid
Er wordt steeds vaker financiële of persoonlijke zaken digitaal geregeld. Hartstikke handig, maar internetcriminelen bedenken steeds slimmere methodes om via het internet achter uw persoonlijke gegevens te komen. Daarom ontwikkelen wij al onze producten en diensten met een scherp oog voor veiligheid en privacy. Wilt u weten wat u zelf kunt doen en waarop u kunt letten?
Veelgestelde vragen
Heeft u bijvoorbeeld een bouwdepot en wilt u een declaratie indienen? Dan hebben wij uw toestemming nodig om een foto van de factuur op te halen uit uw telefoon.
Het is niet mogelijk om via het gekoppelde account ook de producten van een andere klant, bijvoorbeeld uw partner, in te zien. Wij werken eraan om het koppelen van meerdere Mijn Aegon accounts in de toekomst voor u mogelijk te maken.
U kunt uw Mijn Aegon app wel op meerdere toestellen downloaden en gebruiken
Als u bijvoorbeeld een iPhone en een iPad heeft, kunt u de app op beide toestellen installeren én gebruiken met dezelfde pincode.
Koppelen en ontkoppelen toestel
Wijzigen van de pincode van de app
Het wijzigen van de pincode kan alleen via de app zelf.
- Login binnen de Mijn Aegon app
- Ga dan via de button ‘Account’ rechtsonder naar het Account-menu
- Kies dan voor ‘Instellingen’
- Kies dan in het Instellingen-menu voor ‘Pincode wijzigen’ of ‘Pincode vergeten’
- Vervolgens kan een nieuwe pincode worden ingevoerd. Gebruik niet een te makkelijke code als ‘00000’ of ‘12345’.
Let op! Het aanpassen van de pincode kan alleen via de app van het Mijn Aegon account op de mobiele telefoon van de klant. De pincode kan dus niet worden gewijzigd via een Mijn Aegon account op een andere mobiele telefoon.
Foutmelding | Oorzaak | Oplossing |
APP-STU-EPT | Er is een nieuwe versie van de app beschikbaar | Ontkoppel de app, download en installeer de nieuwste versie en koppel de app opnieuw. Zie hiervoor de toelichting onderaan deze pagina: Mijn Aegon app |
APP-LGI-IR-VRF |
De tijd op uw toestel wijkt meer dan 10 minuten af van de Nederlandse tijd, bijvoorbeeld door een andere tijdzone.
| Pas de tijd of tijdzone aan naar de Nederlandse tijd en u kunt weer gebruik maken van de app. |
Overige meldingen |
--
| Overige foutmeldingen of problemen bij inloggen lost u vaak op door de app te herkoppelen. Zie hiervoor de toelichting onderaan deze pagina: Mijn Aegon app |