Verbeteringen digitaal melden woonhuisschade

Dit betekent dat u woonhuisschades voortaan eenvoudiger digitaal meldt. Bedankt voor alle tips en suggesties die u heeft gedaan. In dit bericht meer informatie over wat we hebben aangepast én wat dat voor u betekent. 

Verbeterde informatie op het Aegon Intermediair Portal (AIP)

Dit merkt u ervan:

  • U meldt makkelijker schade dankzij herschreven informatiepagina’s.
  • U krijgt handige tips, bijvoorbeeld: 
    • Wanneer aangifte bij de politie belangrijk is.
    • Wat extra verzekerd is bij een waterschade.  
    • Het standaard eigen risico bij stormschade is €250,-.
  • U ziet per schade-oorzaak hoe u de schade meldt.

Overzicht van benodigde documenten op AIP

Welke documenten u nodig heeft bij een schademelding, hangt af van de oorzaak. Goed om te weten: hier hebben we een handig overzicht van gemaakt. Speciaal voor u. In het overzicht staat precies welke documenten wij nodig hebben om een schade in behandeling te kunnen nemen. 

Alle verbeteringen op een rij

Dit zijn ze:

  • Zowel op de informatiepagina’s als in de dialoog staat bij diverse schade-oorzaken uitleg over Aegon Schade Service.
  • U heeft een uitgebreidere keuze voor schade-oorzaken.
  • De keuze voor het inschakelen van een Aegon schadehersteller is toegevoegd in de dialoog bij de specificatie van elk onderdeel.
  • Vragen sluiten aan op het overzicht van benodigde documenten. Dit betekent dat als de antwoorden voldoende informatie bieden, het niet altijd meer nodig is om benodigde documenten in te sturen.
  • De wijze waarop we naar bijzondere omstandigheden vragen is aangepast: 
    • Per bijzondere omstandigheid vragen we of hier wel of geen sprake van is.
    • We tonen alleen de bijzondere omstandigheden die relevant zijn voor de gekozen schade-oorzaak. 
  • Als we een schademelding afwijzen, leggen we in een bijbehorend bericht uit waarom we dat doen. 

Vragen?

Heeft u vragen of suggesties? Neem dan contact op met uw accountmanager.