Het digitaal melden van een reisschade is verbeterd!

Wij hebben geluisterd naar uw suggesties hoe het digitaal melden van een reisschade via het Aegon Intermediair Portaal (AIP) beter kan! Op het AIP staat vernieuwde informatie voor u klaar en kunt u reisschades voortaan eenvoudiger digitaal melden. Zo denken we vooruit. Voor als het straks wel weer ‘normaal’ wordt om te reizen.

De informatievoorziening op het AIP sluit nu nóg beter aan bij uw informatiebehoefte

  • De informatiepagina’s zijn herschreven en sluiten hierdoor nog beter aan bij hetgeen wat wij nodig hebben om een schade in behandeling te nemen. 
  • Door het gebruik van duidelijke en heldere teksten is het makkelijker om een schade te melden. 
  • U wordt op handige tips geattendeerd, bijvoorbeeld als bagage en/of kostbaarheden van uw klant beschadigd, gestolen of verloren zijn tijdens een reis, kán het voor uw klant gunstiger zijn als de schade gemeld wordt op de Inboedelverzekering. 
  • De nota van de zorgverlener en de specificatie van de zorgverzekeraar hoeven niet ingestuurd te worden. Het is voldoende als wij deze in de eerste drie maanden na de schademelding kunnen controleren. 
  • In de schademeldstraat is een link opgenomen naar een omrekentool, zodat notabedragen in andere valuta eenvoudig kunnen worden omgerekend naar euro’s en u de schade makkelijker kunt indienen.
  • Per schadeoorzaak is aangeven welke documenten benodigd zijn om een schade in behandeling te kunnen nemen:
  • Per schadeoorzaak is overzichtelijk uitgelegd hoe een schade kan worden gemeld;
  • Onder “Goed om te weten” leest u wat belangrijk is om te weten vóórdat een schade kan worden gemeld.

Overzicht van benodigde documenten op het AIP

Welke documenten nodig zijn bij een schademelding, is afhankelijk van de schadeoorzaak. Daarom hebben wij een overzicht gemaakt waarin staat welke documenten wij nodig hebben om een schade in behandeling te kunnen nemen. 

Alle verbeteringen op een rij

Het digitaal melden van een schade op de Doorlopende Reisverzekering is op een groot aantal punten verbeterd. 

  • Zowel op de informatiepagina’s als in de dialoog is bij diverse schadeoorzaken uitleg opgenomen over Aegon Schade Service;
  • De omschrijvingen van schadeoorzaken in de Schade melden-dialoog in Axon zijn gelijk aan de omschrijvingen die eerder zijn genoemd op de informatiepagina’s (herkenbaarheid);
  • Overbodige vragen zijn verwijderd waardoor wij een schade sneller in behandeling kunnen nemen;
  • Vragen sluiten aan op eerder genoemd overzicht van benodigde documenten. Als wij door de gegeven antwoorden voldoende informatie hebben ontvangen, is het niet altijd meer nodig om benodigde documenten in te sturen;
  • De eerlijkheidsverklaring is verwijderd;
  • De teksten van zowel foutmeldingen als afwijsredenen zijn klantvriendelijker en duidelijker geformuleerd;
  • Diverse vragen van verschillende schadeoorzaken in de Schade melden-dialoog in Axon zijn op basis van data-analyse aangepast. Denk aan
    • Bagage: de volgorde van de lijst met voorwerpen is aangepast o.b.v. aantallen.
    • Annulering: de lijst met redenen van annulering is aangepast (fact based):
    • Geneeskundige kosten: een nieuwe indeling van soorten geneeskundige kosten gemaakt (fact based):
    • Geneeskundige kosten: klant wordt erop geattendeerd dat de zorgverzekeraar eerste aanspreekpunt is voor indienen van noodzakelijke geneeskundige kosten in het buitenland.
  • Als het schadebedrag niet bekend is, kan dat aangegeven worden (i.p.v. 0,00 in te vullen);
  • Voor schade aan elektronica wordt automatisch op tweakers.net de gemiddelde nieuwwaarde van het artikel gezocht;
  • Als een schademelding wordt afgewezen, wordt in een bijbehorend bericht duidelijk aangegeven wat de reden van afwijzing is;
  • Er zijn enkele technische verbeteringen doorgevoerd, waaronder het automatisch aanvullen van ingetypte landnamen.

Vragen?

Heeft u vragen of suggesties? Neem dan contact op met uw accountmanager.