Een update over de nieuwe Rechtsbijstandverzekering Flex

In februari lanceerden we online de basisdekkingen van de nieuwe Rechtsbijstandverzekering Flex. Een nieuwe verzekering waarvan we de dekkingen fasegewijs ontwikkelen. Zijn alle dekkingen af én concurrerend? Dan kunt u deze ook verkopen. Tijd voor een update, want we zijn weer een stap verder.

Pilot: het ontwikkelproces in het kort

We ontwikkelen de nieuwe verzekering anders dan anders. Een pilot. Want normaal vervangt een nieuw product direct het bestaande. We merkten alleen dat we daarna nog vaak héle waardevolle feedback kregen van klanten en adviseurs, waar we niet meteen op konden anticiperen. Zonde, want dat zijn gemiste kansen! Kansen om het product nóg beter aan te laten sluiten op de wensen van klanten.

Daarom pakken we het als volgt aan in deze pilot:

  • 1. We ontwikkelen de dekkingen van de nieuwe rechtsbijstandverzekering stap voor stap. Is er één af? Dan lanceren we die dekking direct via het online kanaal. Dat worden er dus steeds meer. Klanten kunnen het huidige product, met alle dekkingen, nog via u afsluiten (niet meer online).
  • 2. Feedback of nieuwe inzichten? Dan passen we de nieuwe online dekkingen tussentijds aan. Sinds de lancering van de 2 nieuwe basisdekkingen, hebben we bijvoorbeeld de dekking Personen toegevoegd aan de basisdekking Consument.
  • 3. Alles compleet en goed? Dan kunt u de nieuwe verzekering ook verkopen en stoppen we met het verkopen van het bestaande product.

Een meer concurrerende prijs, met behoud van kwaliteit

Dat is ons doel met het nieuwe product! Uw feedback is hierin uiteraard verwerkt. Een paar voorbeelden van suggesties van adviseurs die we hebben verwerkt in de nieuwe verzekering:

  • De prijs is scherper en daardoor meer concurrerend. Ook hebben klanten meer keuzemogelijkheden, waardoor ze echt alleen betalen voor wat ze nodig hebben.
  • De dekking Verkeer is een basisdekking, naast Consument. En dus los af te sluiten.
  • Bij de nieuwe dekking Wonen bestaat de keuze om burenrecht mee te verzekeren of niet.
  • Er is een premieverschil tussen huur en koop bij de dekking Wonen. Zo maken we het product aantrekkelijker voor huurders.
  • De dekking Arbeid kan de klant uitsluiten. Dit is een wens van veel adviseurs, om bijvoorbeeld meer gepensioneerden aan te spreken.

Hier staan we nu

Tot nu toe konden consumenten alleen de 2 basisdekkingen Consument en Verkeer online afsluiten. Vanaf 28 april 2021 voegen we daar 3 aanvullende dekkingen aan toe. Dan is het product grotendeels compleet. We gebruiken de komende periode om eventuele feedback in de gaten te houden en te verwerken. Daarna bieden we het product graag aan u aan. We houden u natuurlijk op de hoogte.

Meer weten of vragen?

Neem dan gerust contact op met uw accountmanager. We hebben vast het antwoord!