Adviseur Klaas Jan Stellema over het nieuwe Aegon MarketingPlein

”Marketingmiddelen van goede kwaliteit, die ik gebruik wanneer het míj uitkomt”

Sinds zo’n 1,5 maand staat het MarketingPlein live. De plek op AIP waar we marketingmiddelen met u delen, want ook dát is slim samenwerken. Van e-mails en brieven, tot banners en blogs. Kant-en-klaar voor gebruik. Adviseur Klaas Jan Stellema (Stellema Verzekeringen) is enthousiast en zelfs vanaf het begin betrokken bij de plannen.

Minder tijd, hoge kwaliteit

Klaas Jan Stellema is Premiumadviseur bij Aegon Schade Particulier. Hij werkt al heel lang én veel samen met Aegon. Klaas Jan: “Ik ben blij met het MarketingPlein. Daar sprak ik al een tijdje over met Aegon-medewerkers, waaronder Bart Reus (accountmanager bij Aegon, red.). Fijn dat er middelen op de plank liggen die wij als adviseur kunnen gebruiken voor onze klanten. Dat scheelt tijd. Ook weten we zo zeker dat we de goede boodschap brengen richting onze klanten, over producten en financiële mogelijkheden. En dat de kwaliteit goed is. Want met alle respect: dat soort middelen kunnen wij als tussenpersoon vaak niet zó goed neerzetten. Schrijven is bijvoorbeeld echt een vak apart.”

“Ik kan gebruikmaken van de middelen wanneer het míj uitkomt.”

De marketinguitingen van Aegon viel Klaas Jan al vaker op. Tegelijkertijd merkt hij dat het soms langs hem heen gaat. “Aegon doet veel aan marketing. Zo zie ik bijvoorbeeld regelmatig blogs en posters langskomen. Maar als Aegon campagne voert, past dat niet altijd in mijn planning. Nu er middelen op het MarketingPlein staan, kan ik er gebruik van maken op het moment dat het míj zelf uitkomt.“

Hoe bereik je klanten zo goed mogelijk?

Op de vraag of hij er al gebruik van maakt, geeft hij eerlijk antwoord. “Nee, nog niet. Maar dat ben ik zeker wel van plan. En dan start ik met de cross sell en upsell-campagnes. Ik denk dat andere adviseurs dat ook herkennen: we worstelen weleens met de vraag hoe we klanten zo goed mogelijk bereiken. Proactief communiceren. Daarom maak ik graag eerst van die middelen gebruik. Ook blogs zijn welkom, dat zijn leuke acties naar klanten toe. Maar voordat ik aan de slag ga, bepaal ik samen met mijn collega’s hoe we het precies aanpakken. Daar moeten we iets voor organiseren en een coördinator aanwijzen.“

Wederzijds vertrouwen is belangrijk

Klaas Jan ziet het MarketingPlein als een mooie aanvulling op de samenwerking met Aegon. “Als het om particuliere verzekeringen gaat, kies ik áls het kan voor Aegon. Ik werk zoveel mogelijk met één partij, zodat ik mijn klanten het snelst kan helpen. De producten en organisatie van Aegon ken ik goed. Daarnaast is er wederzijds vertrouwen. Zo kennen alle medewerkers van het Premiumteam ons. Ze denken altijd mee over mogelijkheden, in plaats van dat ze alleen vragen naar de risico’s. Vertrouwen: dat vind ik belangrijk richting mijn klanten en dat voel ik ook bij Aegon. Wat ik wel miste in de afgelopen jaren is het actiever delen van kennis en middelen. En dat besprak ik dan ook met Aegon.”

Klaas Jan ziet meer kansen...

Tot slot geeft Klaas Jan aan dat hij blij is dat het MarketingPlein steeds verder uitgebreid wordt. Want hij ziet meer kansen die adviseurs kunnen helpen in hun werk. “Goed dat Aegon in de gaten houdt wie het meest gebruikmaakt van het plein, welke middelen dat zijn en welke er nog missen.” Het helpt Klaas Jan in ieder geval om zijn klanten nog beter te helpen om financiële rust te krijgen: en dát is zijn doel.

 

Wist u dat….

Aegon niet alleen de inhoud van de marketingmiddelen voor u schrijft, maar ook de portefeuille-overzichten voor u maakt? U hoeft het eigenlijk alleen nog maar te verzenden naar uw klanten.

Vragen over of suggesties voor het MarketingPlein?

Mist u bijvoorbeeld iets op het MarketingPlein? Neem dan contact op met uw accountmanager. Hij of zij helpt u graag, altijd.