Ontdek alle nieuwe AOV-mogelijkheden op het Aegon Intermediair Portal

Het Aegon Intermediair Portal (AIP) is flink uitgebreid voor AOV. We zetten de nieuwe mogelijkheden voor u op een rij en geven u een doorkijkje naar wat er nog aankomt.

Inzicht in polisgegevens van uw AOV-klanten

Nummer 1 op het wensenlijstje van veel adviseurs? Snel de klant- en polisgegevens van AOV-klanten kunnen inzien. Goed nieuws: die wens ging eind 2020 in vervulling. Voortaan vindt u de gegevens van uw klant in AIP. Onder ‘Inkomen’ zoekt u eenvoudig op de naam of het polisnummer van de klant. En wilt u de naw- of adviseursgegevens van uw klant wijzigen? Onder ‘Snel Regelen’ voert u alle wijzigingen door.

Aegon AOV opzeggen? Dat kan nu online

Stoppen met het bedrijf, emigratie, overlijden. Allemaal redenen om de AOV op te zeggen. Vanaf nu kan dat eenvoudig en digitaal in AIP. Bij de polisgegevens van uw klant vindt u onder ‘Direct regelen’ het formulier waarmee u de polis kunt opzeggen.

In de meeste gevallen hebben we hiervoor een extra document nodig. Zoals een bewijs van uitschrijving van de Kamer van Koophandel of een bewijs van emigratie. Deze documenten kunt u direct uploaden in AIP. Ook de bevestiging van uw opzegging ontvangt u per e-mail. Digitaal, snel en eenvoudig. Goed om te weten: de definitieve bevestiging volgt iets later per post.

Chatten met het klantenteam

Veel adviseurs gebruiken ‘m al: de chatfunctie in AIP. U kunt vanuit het portal direct chatten met het Klantenteam AOV. Dus heeft u vragen over de status van een aanvraag of een lopende polis? Wij gaan direct voor u aan de slag. Veel adviseurs weten de chat te vinden. Vooral de reactiesnelheid wordt als een groot pluspunt ervaren. En het is bovendien heel efficiënt: wij zoeken de gewenste informatie terwijl u kunt doorwerken of uw klant te woord kunt staan.

Ook eens proberen? In AIP start u de chat met de oranje knop ‘Chat met Aegon’. Deze vindt u rechts op het scherm. Voor vragen over AOV kiest u Inkomen Individueel.

Welke uitbreidingen komen er verder nog aan?

We werken er hard aan om het AIP nog verder te verbeteren. Een sterke wens vanuit adviseurs is om dekkingswijzigingen via AIP te kunnen doorvoeren. Deze mogelijkheid verwachten we voor de zomer aan te kunnen bieden.

Ook kunnen klanten het verzekerde bedrag jaarlijks met 10% verhogen zonder medische waarborgen. Het aanpassen van dit bedrag wordt mogelijk via AIP. We houden u op de hoogte van de timing hiervan.

Meer weten over AOV?

Maak kennis met het Klantenteam AOV, uw vaste aanspreekpunt en sparringpartner. Of neem contact op met uw relatiemanager.