Aegon AOV opzeggen? Liever niet, maar het kan eenvoudig online
Stoppen met het bedrijf, emigreren of overlijden. Allemaal redenen om de AOV op te zeggen. Net als de premieverhoging van begin dit jaar. Opzeggen gaat vanaf nu eenvoudig en snel digitaal, via het Aegon Intermediair Portal.
Opzeggen stap 1: Bespreek de gevolgen van de opzegging met de klant
Wil een klant opzeggen? Dan gaan we ervanuit dat zijn adviseur de voor- en nadelen bespreekt. Zodat het voor de klant duidelijk is wat de gevolgen zijn. En waar hij rekening mee moet houden. Op die manier maakt de klant een goede én bewuste keuze voor de toekomst.
Opzeggen stap 2: Opzeggen via in AIP
Log in op AIP en ga naar de polisgegevens van de klant. Kijk onder het kopje ‘Direct regelen’ en kies voor het opzegformulier.
Opzeggen stap 3: Eenvoudig documenten uploaden
In de meeste gevallen hebben we een document nodig. Bijvoorbeeld een bewijs van uitschrijving van de Kamer van Koophandel of een bewijs van emigratie. Deze documenten upload je vanaf nu direct digitaal in AIP.
Opzeggen stap 4: Een ontvangst- en een definitieve bevestiging
De laatste stap is natuurlijk een bevestiging van de opzegging. Die versturen per e-mail. Goed om te weten: dit is nog niet de definitieve bevestiging. Die volgt iets later per post.
We blijven AIP verbeteren
Met het online opzeggen van de AOV is AIP weer wat completer. En we gaan door: we blijven AIP verbeteren! Sinds een paar maanden krijg je bijvoorbeeld inzicht in de polisgegevens van klanten. En binnenkort geef je nog meer wijzigingen digitaal door. We houden je op de hoogte via deze nieuwsbrief.
Het klantenteam AOV staat altijd klaar
Meer weten over het opzeggen van een AOV? Of meer informatie nodig over onze AOV? Neem gerust contact op met het klantenteam AOV. Zij zijn het vaste aanspreekpunt voor de Aegon AOV en staan voor je klaar.