Log in met eHerkenning: veiliger en makkelijker

Sinds 17 maart zijn we gestart met het aanbieden van eHerkenning. Een nieuwe inlogmethode voor het Aegon Intermediair Portaal die u meer gemak biedt. Ook kunt u er makkelijk mee inloggen bij andere partijen of organisaties. U kunt het vergelijken met DigiD voor bedrijven.

Hoe gebruikt u eHerkenning?

Bij Aegon maakt u gebruik van eHerkenning beveiligingsniveau 3. U logt in met gebruikersnaam en wachtwoord, aangevuld met een sms-code of een pincode (via token). Hiermee staat de veiligheid van uw gegevens en die van uw klanten altijd voorop. Heeft u al eHerkenning? Dan hoeft u het alleen te koppelen aan uw account. Wilt u gebruikmaken van deze nieuwe inlogmethode? U vraagt het eenvoudig aan.

Goed om te weten: Heeft u een nieuw Digitaal Paspoort? Dan zetten wij u automatisch over.

Wij houden u op de hoogte!

Zodra wij live staan met eHerkenning en starten met de migratie van de huidige Digitale Paspoorten informeren wij u hierover via AIP. Voorlopig kunt u op 3 manieren inloggen op AIP:

  1. Met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  2. Via het Digitaal Paspoort
  3. Nieuw: via eHerkenning

Vragen hierover?

U kunt met uw vragen over eHerkenning en het stoppen van het Digitaal Paspoort terecht bij het Sivi. Meer informatie over eHerkenning leest u ook op deze pagina.

Problemen met inloggen?

Neem contact op met de AIP Supportdesk. Zij zijn bereikbaar tussen 08:30 en 17:00 uur via telefoonnummer 070 344 5000. Of stuur een mail naar supportdesk@aegon.nl.