Heeft uw klant een betaalachterstand?
Het afgelopen jaar was niet makkelijk. Door de financiële gevolgen van de coronacrisis kunnen klanten mogelijk problemen krijgen met de betaling van hun hypotheek of schadeverzekeringen. Lukt het uw klant niet om te betalen? Wij staan klaar voor u en uw klant. Neem dan contact met ons op.
Zo heeft u inzicht in de betaalachterstanden
U vindt de signaleringslijsten en de betaalachterstanden van uw klant op AIP. Hiervoor moet u wel de volgende rol hebben: “Financieel Rekening Courant”. Wilt u meer informatie over rollen en rechten of hoe u dit kunt aanpassen? Kijk dan in de handleiding Gebruikersbeheer.
Signaleringslijsten
De signaleringslijst is een totaal overzicht van de hele portefeuille. Deze wordt 1 keer per week opgemaakt en is een momentopname. In de signaleringslijsten ziet u onder andere ook of er aanmaningkosten zijn.
1. Ga naar 'Kantoor'
2. Vervolgens gaat u naar 'Financiële documenten. U kunt daar dit document ook zelf downloaden en printen.
Betaalstatus
In dit overzicht bekijkt u het actuele overzicht van alle klanten die een betaalachterstand hebben. De betalingen die al gedaan zijn, ziet u na 48 uur.
1. Kies voor 'Debiteuren Beheer'.
2. Vervolgens zoekt u de klant via 'Zoeken', 'Producten en contracten' en vervolgens 'Betaalstatus'.
Lukt het uw klant om niet te betalen? Samen kijken we naar een passende oplossing
Verwacht u dat uw klant de komende periode de betaling niet rond kan krijgen? Neem dan contact met op ons. We kijken graag samen met u naar een passende oplossing. Alle informatie vindt u op deze pagina.
Nog vragen?
Neem dan contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 17.30 via 058 244 6209. Of per e-mail: betalingen@aegon.nl.