Belangrijk: vraag uw klanten om wijzigingen aan ons door te geven

De uitbraak van het coronavirus raakt iedereen. Ook uw klanten die zelfstandig ondernemer zijn. Zij kunnen nu in situaties terechtkomen waarin ze tijdelijk andere werkzaamheden of taken moeten uitvoeren. Zo kunnen uw klanten bijvoorbeeld meer uitvoerende taken op zich nemen. Of meer uren draaien dan het aantal verzekerde uren per week. We zien zelfs ondernemers die tijdelijk in loondienst gaan werken om rond te kunnen komen iedere maand.

Wijzigingen doorgeven

Verandert er iets in het bedrijf, het beroep of de werkzaamheden van uw klanten? Dan is het belangrijk dat zij die wijzigingen doorgeven aan ons. Doen uw klanten dit niet? Dan kan dat leiden tot vervelende verrassingen of vertragingen in de beoordeling van een eventuele arbeidsongeschiktheidsmelding. En dat willen wij natuurlijk graag voorkomen.

We denken graag met uw klanten mee

We begrijpen heel goed dat ondernemers in deze lastige periode allerlei creatieve oplossingen zoeken om te kunnen overleven. Wel blijven we graag volledig op de hoogte van belangrijke wijzigingen. Zo kunnen we uw klanten beschermen tegen een toename van (gezondheids)risico’s. En hen goed begeleiden als het onverhoopt misgaat. Wij denken graag met u en uw klanten mee om tot een passende oplossing te komen.

Arbeidsongeschikt, maar de wijziging niet doorgegeven?

Ontdekken we bij een arbeidsongeschiktheidsmelding van uw klant wijzigingen die niet eerder zijn doorgegeven? Dan beoordelen we in hoeverre deze omstandigheden te maken hebben met de uitbraak van het coronavirus. In goed overleg kijken we of we uw klant een passende oplossing kunnen bieden.

Neem het mee in uw gesprekken

Wij vragen u om de komende tijd extra alert te zijn. Heeft u een gesprek met uw klant? Vraag dan vooral of er wijzigingen zijn. Is dat het geval? Dan bespreken we graag met u of het gevolgen heeft voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Ook hebben wij hier uiteraard een rol in. Daarom sturen we uw klanten ieder jaar een onderhoudsbrief. Daarin vragen we hen of de opgegeven werkzaamheden nog kloppen.

Juist nu is onze samenwerking belangrijk

We brengen dit onderwerp graag bij u onder de aandacht. Want juist in deze lastige tijd kunt u, samen met ons, van toegevoegde waarde zijn voor uw klanten. We proberen op deze manier vervelende situaties voor hen te voorkomen.

Het klantenteam AOV staat voor u klaar

Wilt u meer weten over het doorgeven van wijzigingen? Of wilt u meer informatie over onze AOV? Neem gerust contact op met het klantenteam AOV. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel schakelt en spart.