Aegon AOV stopt met claim behandelaren, de casemanager wordt hét aanspreekpunt
Heeft uw klant een vraag over de AOV-uitkering? Of over de uitkeringsspecificatie of jaaropgave? Dan kon hij of zij terecht bij de claimbehandelaar. Sinds 1 december 2020 is dit veranderd. Voortaan neemt uw klant voor dit soort vragen contact op met de casemanager. Zo heeft uw klant één aanspreekpunt voor alles rondom arbeidsongeschiktheid. Wel zo gemakkelijk en duidelijk!
Casemanager biedt een breed pallet aan ondersteuning
Meldt uw klant zich arbeidsongeschikt? Dan krijgt hij of zij een eigen casemanager. De casemanager regelt alles wat er nodig is om de arbeidsongeschiktheidsmelding vlot en correct te laten verlopen. Hij zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw klant een oproep krijgt voor een gesprek met een arbeidsdeskundige. En hij verzamelt de bevindingen van iedereen die betrokken is bij de melding. Op die manier bepaalt hij in hoeverre uw klant arbeidsongeschikt is. En wat voor een uitkering hij of zij krijgt.
De casemanager handelt vanaf 1 december dus ook de financiën rondom de melding af. Maar samen met de casemanager kijkt uw klant vooral vooruit. Want het doel is uiteindelijk om op een gezonde manier weer aan de slag te gaan. De casemanager coördineert alle activiteiten rondom re-integratie. En probeert verdere uitval te voorkomen. Denk daarbij aan coaching en bedrijfskundig advies. Maar ook werkplekaanpassingen behoren tot de mogelijkheden. Meer weten? Kijk dan op aegon.nl en lees meer over onze ondersteuning bij re-integratie en preventie.
Het klantenteam AOV staat voor u klaar
Meer weten over AOV? Maak kennis met het Klantenteam AOV en onze dienstverlening. Wij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel kunt schakelen en sparren. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw relatiemanager.