Binnenkort: persoonlijke polisdocumenten veilig in AIP

Bij Schade Particulier blijven we onze digitale dienstverlening verbeteren. Elke dag beter. Onze ambitie? U de beste digitale omgeving bieden. Waarin we slim, efficiënt en veilig samenwerken. Ook nu zetten we weer een stap. Vanaf 15 april 2021 delen we vertrouwelijke polisdocumenten áltijd via een beveiligde omgeving met u, en niet meer per e-mail. Zo zorgen we er samen voor dat klantgegevens goed beschermd zijn.

Vertrouwelijke polisdocumenten straks in uw beveiligde omgeving

Denk aan polissen en boekingsnota’s. Deze krijgt u straks via het Aegon Intermediair Portaal (AIP). Werkt u met Aplaza en ontvangt u via deze weg ook documenten? Dit verandert niet. Zo bewaren we alle polisdocumenten overzichtelijk in een digitale omgeving. Achter slot en grendel, wel zo veilig.

Goed om te weten: later gaan we ook alle schadedocumenten op deze manier delen. Stap voor stap gaan we over - uiteraard houden we u op de hoogte.

Wat betekent dat voor uw klanten?

  • Klanten die alle documenten via u krijgen
    Voor deze klanten passen we niets aan. Die communicatie blijft gewoon via u lopen. De polisdocumenten van uw klanten vindt u vanaf 15 april 2021 op AIP.
  • Klanten die alles per e-mail krijgen
    Voor deze klanten verandert er wel iets. Zij krijgen straks alle persoonlijke prolongatie- en mutatiedocumenten in Mijn Aegon, en niet meer per e-mail. Ook vanaf 15 april 2021. Hebben klanten nog geen account? Dan vragen we ze om er eentje aan te maken. Zij krijgen een mail van ons met een verkorte activatiecode, om het ze extra makkelijk te maken.
  • Nieuwe klanten
    Met deze klanten delen we de aanvraagdocumenten voorlopig nog wel per e-mail. Ook dat zetten we later om.
  • Klanten die papieren post van ons ontvangen
    Voor hen verandert er niets.

Kijken klanten in Mijn Aegon? Ook daar verwijzen we naar u, zoals we dat altijd doen.

We geven seintjes als er iets klaarstaat

U krijgt van ons dagelijks een seintje per e-mail als er iets klaarstaat in AIP. Zo mist u niets! Ook klanten ontvangen een notificatiemail als we belangrijk nieuws delen in Mijn Aegon. Verzorgt u de communicatie? Dan ontvangt ú deze notificatiemails in plaats van uw klanten.

Tijd nodig om u voor te bereiden?

Dat begrijpen we heel goed. Zeker als u hiervoor technisch iets moet aanpassen. We hebben een speciale pagina op AIP voor u gemaakt, met meer informatie. Zoals een handleiding.

We helpen u graag, altijd

Loopt u ergens tegenaan? Wilt u een persoonlijke toelichting of gewoon even sparren? Pak dan de telefoon en bel uw accountmanager gerust. We helpen u graag.