Nieuwe voorwaarden rechtsbijstandverzekering

Heeft u klanten met een rechtsbijstandverzekering of sluiten uw klanten er een af? Dan is het goed om te weten dat we drie aanpassingen hebben gedaan in de voorwaarden van onze rechtsbijstandverzekering. Premieneutraal. De nieuwe voorwaarden hebben het nummer 3033. Ze gaan voor bestaande klanten in bij de eerstvolgende hoofdprolongatiedatum vanaf 1 januari 2021. Voor alle nieuwe klanten gelden deze voorwaarden vanaf de eerste dag van 2021.

De beste hulp, tegen een zo laag mogelijke prijs

We zijn scherp op vragen en ervaringen van klanten, ontwikkelingen in de markt én natuurlijk de prijs. Als het nodig is, passen we onze voorwaarden aan. Zoals nu. Klanten kunnen nog steeds een jurist buiten ARAG kiezen, alleen zijn de vergoedingen veranderd. Sommige zijn verhoogd, sommige verlaagd. Zo houden we de verzekering onder de streep betaalbaar.

Download hier de nieuwe voorwaarden

De drie veranderingen op een rij

  • Hogere vergoeding als een advocaat verplicht is  
Soms is het verplicht om een advocaat in de arm te nemen. Dat is vaak zo bij een gerechtelijke of administratieve procedure. Dan zit uw klant goed bij Aegon. Besluit uw klant samen met ARAG dat het beter is om een advocaat buiten ARAG te kiezen? Bijvoorbeeld vanwege een bepaald specialisme. Dan willen we uw klanten daar voldoende ruimte voor geven. We merken dat het ‘oude’ bedrag van maximaal € 30.000,- vaak niet genoeg is. Daarom verhogen we dit naar € 50.000,-, in het voordeel van uw klant.     
  • Lagere vergoeding als een advocaat niet verplicht is  
Is een advocaat niet nodig bij een gerechtelijke of administratieve procedure? Dan kan uw klant altijd gebruikmaken van een jurist of advocaat van ARAG, zonder maximale vergoeding. Maar besluit uw klant in overleg met ARAG toch om een jurist of advocaat buiten ARAG in te schakelen? In dat geval hebben we de maximale vergoeding verlaagd: van € 30.000,- naar € 6.000,-. Ook is er een eigen risico van € 250,-. 
  • Een drempelbedrag voor consumentenconflicten (franchise) 
Bij de basisdekking Consument krijgt uw klant juridische hulp als de zaak over meer dan € 175,- gaat. Een ‘franchise’. Dat hadden we eerst niet, maar is wel gebruikelijk in de markt. Voor de andere dekkingen gelden er bij ons geen drempelbedragen. 

 

Klanten krijgen bericht van ons

In de prolongatiebrief vertellen we bestaande klanten met een Aegon Rechtsbijstandverzekering dat de voorwaarden zijn veranderd. Eigenlijk zoals we dat altijd doen bij nieuwe voorwaarden. We verwijzen daarbij naar deze pagina met meer informatie. 

Een vooruitblik

We ontwikkelen achter de schermen óók een nieuwe product. Om onze verzekering nog aantrekkelijker te maken. We zijn enthousiast. Daarom vertellen we u daar snel meer over.

Heeft u nog vragen?

Uw accountmanager helpt u graag. Altijd.