Digitalisering AOV: online rondetafelgesprek met adviseurs

We werken steeds meer digitaal. Allemaal. Maar hoe gaat dat? We vroegen het onze adviseurs tijdens een ‘rondetafelgesprek op afstand’. Zo kregen we een beeld bij de wensen van adviseurs over:

  • Inzicht in contract- en klantdata: aan welke data is behoefte en op welk detailniveau?
  • Mutaties: wat zijn de belangrijkste én hoe willen adviseurs die het liefst doorgeven?
  • Onze dienstverlening in het algemeen.

 

Er is altijd ruimte voor verbetering

Op basis van eerder onderzoek weten we dat we met onze digitalisering op de juiste weg zijn. Met name meerdere scenario's tegelijk kunnen offreren wordt gewaardeerd. Maar het kan altijd beter. Dit zijn de wensen van adviseurs voor onze AOV:

  • Een contractoverzicht per klant op het Aegon Intermediair Portal (AIP). Op dit overzicht moeten dezelfde gegevens staan als op het meest recente polisblad.
  • Een melding vanuit AIP bij een adreswijziging. Dit is belangrijk omdat er dan geen nieuw polisblad wordt aangemaakt.
  • Geen mutaties meer per mail maar direct via AIP. Hierbij is het belangrijk dat de adviseur vooraf weet welke gegevens aangeleverd moeten worden. Dan is de kans groter dat de mutatie in één keer goed wordt doorgevoerd.
  • Een statusoverzicht in AIP voor het aanvragen van een AOV.
  • Gemaakte offertes kunnen terugvinden in AIP.

 

Adviseurs zijn over het algemeen tevreden

Over het algemeen zijn adviseurs tevreden met de AOV van Aegon. De kwaliteit van ons product is goed. En we bieden maatwerk als de standaard niet toereikend is. Sommige adviseurs missen wel focus in het productaanbod. Het is niet altijd niet duidelijk wie Aegon wil bereiken met de AOV.

Persoonlijk contact blijft belangrijk

Juist in deze ‘digitale’ tijd is persoonlijk contact belangrijker dan ooit. In eerder onderzoek zeiden adviseurs over onze binnendienst: ‘De lijnen zijn kort, het contact is prettig en de medewerkers zijn kundig.’ Tegelijkertijd is er regelmatig een wisseling van contactpersonen geweest. Dit komt voornamelijk door organisatiewijzigingen bij Aegon. Adviseurs geven aan dat hierdoor soms ‘directe lijntjes’ wegvallen. We begrijpen dat dat vervelend is. Gelukkig staat het vernieuwde relatiemanagement voor u klaar. Weten met wie u vanaf nu contact opneemt voor AOV? Kijk op de contactpagina op AIP.

We verbeteren onze dienstverlening stap voor stap

Het was heel fijn om in een open en ontspannen sfeer over onze dienstverlening te praten met adviseurs. Het geeft ons inzicht in het perspectief en de wensen van adviseurs. Dat is belangrijk. Hiermee kunnen we onze dienstverlening nog beter maken. We gaan aan de slag met de feedback. En we houden u via deze nieuwsbrief op hoogte van de verbeteringen. Die voeren we stap voor stap door. Heeft u zelf nog tips of suggesties? We horen het graag! Neem daarvoor contact op met uw relatiemanager.

Het klantenteam AOV en uw relatiemanager staan voor u klaar

Meer weten over onze digitale dienstverlening? Of wilt u meer informatie over onze AOV? Neem gerust contact op met het klantenteam AOV. Zij zijn het vaste aanspreekpunt waarmee u snel schakelt en spart. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met uw relatiemanager.