Dit zijn volgens u de belangrijkste uitdagingen voor de toekomst

Van half mei tot half juni hebben 239 adviseurs (beleidsbepalers) deelgenomen aan een online onderzoek. Doel van dit onderzoek? Achterhalen hoe de adviseur zijn rol ziet in de toekomst. Ook wilden we weten wat u van ons als aanbieder verwacht op communicatief vlak.

De belangrijkste inzichten uit het onderzoek

  • Adviseurs verwachten dat Aegon meedenkt, maatwerk kan leveren, in gesprek blijft en kennis deelt.
  • Adviseurs zijn ondernemers. Ze zien dat de bedrijfscontinuïteit onder druk staat, onder meer door toenemende regelgeving en administratieve lasten.
  • Adviseurs vinden het belangrijk dat een aanbieder goed bereikbaar is en dat er regelmatig contact is.
  • Adviseurs zien dat digitalisering steeds belangrijker wordt. Daarbij moet een balans worden gevonden tussen techniek enerzijds en persoonlijk contact met de klant anderzijds.
  • Klanten oriënteren zich steeds vaker online. Adviseurs zien dit als een kans (betere voorbereiding) én als een bedreiging (focus op prijs).
  • Adviseurs vinden e-mail en nieuwsbrieven de belangrijkste communicatiemiddelen vanuit Aegon.

 

Wat gaan we doen met de resultaten?

Nu is de beurt aan ons. In de komende nieuwsbrieven leest u meer over de verbeteracties per valuestream. Hou deze nieuwsbrief dus in de gaten!

Meer weten?

Stuur een mail naar silde.uithol@aegon.nl. Silde helpt u graag verder!